Honda HR-V e:HEV zrzuciła mnie z krzesła. Wszystko przez cenę
Honda HR-V e:HEV, czyli nowy B-segmentowy SUV marki został już wyceniony. Trzeba za niego zapłacić naprawdę dużo. Może wręcz zbyt dużo?
Honda HR-V powraca na rynek w nowym wydaniu. Obecna jeszcze w salonach generacja jest dość udana, ale nie zyskała dużej popularności w Europie. Inaczej wygląda za to sytuacja na innych kontynentach, zwłaszcza w Azji - tam HR-V króluje i utrzymuje się na stołku lidera.
Ja za to ze swojego stołka lekko się zsunąłem po zobaczeniu cen nowej generacji. Honda faktycznie oferuje ciekawy napęd hybrydowy i bogate wyposażenie już w standardowej wersji, ale przekłada się to na dość wysokie kwoty, które trzeba będzie zostawić w salonie.
Otóż nowa Honda HR-V kosztuje co najmniej 123 700 zł
Za takie pieniądze dostajemy wersję Elegance. Co znajdziemy tutaj w wyposażeniu? Na przykład światła LED, podgrzewane fotele, 18-calowe felgi i multimedia z łącznością ze smartfonami.
To jednak dopiero początek zabawy, gdyż wyżej stoi wariant Advance. Ten kosztuje już 139 700 zł i oferuje dodatkowo elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, podgrzewaną skórzaną kierownicę i tapicerkę tekstylno-skórzaną.
Ofertę zamyka wariant Advance Style, który wprowadza ciekawsze wzory felg, dwukolorowe malowanie nadwozia i audio premium. W kabinie znajdziemy też pomarańczowe wstawki, które są wyróżnikiem tego wariantu. Cena? 153 700 zł.
Jak to wygląda na tle konkurencji?
Weźmy na przykład Forda Pumę, którego prezentowaliśmy w naszym teście. Bogato wyposażona wersja ST-Line X, doposażona pod korek, z topowym silnikiem (155 KM) i z 7-biegowym automatem kosztuje 128 250 zł. Realnie jest ona porównywalna z wariantem Advance Style, czyli samochody te dzieli 25 000 zł. Do tego warto pamiętać, że hybrydowy napęd w Hondzie może i będzie oszczędny, ale oferuje znacznie mniej koni mechanicznych - 129.
Honda stawia na własne finansowanie
W komunikacie prasowym podkreślona jest informacja o racie miesięeczniej na poziomie 799 zł, netto oczywiście. Pędzimy więc do gwiazdki i sprawdzamy co i jak. Partnerem finansowym Hondy jest tutaj Europejski Fundusz Leasingowy, a uzyskanie takiej raty jest możliwe przy finansowaniu na 48 miesięcy z limitem 20 000 km rocznie. Dodatkowo czynsz inicjalny to 20% wartości auta. Z kolei wartość rezydualna po 4 latach przewidywana jest na poziomie 51% ceny katalogowej.
Źródło: Honda