Hot-wagen z napędem na tył. Nowy GTX debiutuje w polskiej ofercie. Ile kosztuje?

To pierwszy w historii "hothatch" na prąd w ofercie tej marki. Volkswagen ID.3 GTX dołącza do polskiej oferty. Sprawdzamy ile kosztuje.

  • Volkswagen ID.3 GTX to flagowa wersja tego samochodu
  • Dostajemy w niej napęd na tylne koła i 286 KM
  • Na pokładzie jest też nowa bateria o pojemności 79 kWh

Kto by pomyślał, że ta marka da nam blisko 300-konny samochód, do tego tylnonapędowy. Volkswagen ID.3 GTX to zaskakujące uzupełnienie oferty, ale bez wątpienia ciekawe. Elektryczny odpowiednik Golfa zyskał ostrzejszy wariant, który ma więcej charakteru i zapewnia dobre osiągi. Sprawdźmy ile kosztuje.

Volkswagen ID.3 GTX 2025. 286 KM, napęd na tył i ponad 200 000 złotych do wydania

I to sporo, bo dokładnie 229 790 złotych zapłacimy za podstawowe wydanie tego samochodu. Dostajemy w nim nową baterię o pojemności 79 kWh i silnik generujący 286 KM. Mowa tutaj o nowej jednostce APP550, która debiutuje w ID.3 w mocniejszym wydaniu. Warto dodać, że ten sam silnik znajdziemy w modelach ID.4, ID.5, ID.7 i chociażby w Fordzie Explorerze i Capri.

Lista opcji w wersji GTX jest stosunkowo krótka. Do ID.3 możecie wybrać jeden z czterech opcjonalnych lakierów metalizowanych (standardowa szarość nie wymaga dopłaty). Samochód domyślnie wyjeżdża z salonu na 20-calowych felgach i z czarno-czerwoną tapicerką Soul.

Na liście opcji znajdziemy przede wszystkim pakiety, które zwiększają poziom wyposażenia. Znajdziemy w nich kamerę cofania, oświetlenie nastrojowe, nagłośnienie Beats i wiele dodatków z zakresu bezpieczeństwa jazdy.

Volkswagen ID.3 GTX 2024 cena polska

Doposażony pod korek egzemplarz kosztuje ponad 280 000 złotych. Ciekawe, czy ktoś się skusi na taki samochód. To jednak dość niszowy produkt dla nietypowego klienta. Dużo większą siłę przebicia będą miały w przyszłości klasyczne modele GTI w elektrycznym wydaniu.

Na liście opcji nie ma też pakietu Performance, zwiększającego moc do 326 KM

Taka wersja ma jednak pojawił się w ofercie ID.3 GTX. Bez wątpienia będzie to zaskakujący samochód, gdyż wciąż mówimy tutaj o tylnonapędowym wydaniu niemieckiego hatchbacka.

Produkcja wersji GTX ruszyła już w Zwickau, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w najbliższych tygodniach. Warto przypomnieć, że gama modeli GTX mocno urosła - taki wariant znajdziemy też w Volkswagenie ID.7 i w ID.Buzzie.

Źródło: Volkswagen