Hyundai od jutra stawia wyłącznie na elektryki. Norwedzy się cieszą
Hyundai ma szeroką ofertę modeli, aczkolwiek w Norwegii od jutra w salonach zobaczycie trzy auta - dwa z gamy IONIQ i Konę. W tym kraju Koreańczycy stawiają wyłącznie na elektryki i całkowicie rezygnują z oferowania modeli spalinowych.
Koreańczycy dobrze manewrują w świecie elektromobilności. Hyundai od dłuższego czasu ma ofertę składającą się z naprawdę ciekawych aut. Model Ioniq przetarł szlak i pozwolił na przetestowanie technologii. Oferowana cały czas Kona EV z kolei połączyła duży zasięg z bardzo rozsądną ceną. Teraz z kolei pałeczkę przejęły modele z rodziny IONIQ, czyli 5 i 6.
Do nich lada chwila dołączy całkowicie nowy Hyundai Kona, zaprezentowany kilkanaście dni temu. Koreańczycy tworzą więc mocne portfolio aut na prąd, operujące w kluczowych segmentach. W drodze jest także duży SUV - IONIQ 7. Ten powinien ujrzeć światło dzienne już w przyszłym roku.
Jednocześnie oferowane są oczywiście auta spalinowe - choć już nie wszędzie. Hyundai w Norwegii rezygnuje ze sprzedaży takowych, stawiając całkowicie na elektryki. I choć decyzja ta może być zaskakująca, to z punktu widzenia tamtejszego rynku jest strzałem w dziesiątkę.
Warto też zaznaczyć, że już od dwóch lat Hyundai w Norwegii oferował tylko hybrydy plug-in. Taka oferta pozwoliła uplasować się marce w czołówce sprzedaży.
Sprzedaż aut spalinowych w Norwegii spada. Hyundai stawia więc na auta z największym potencjałem
A tutaj oczywiście pierwsze skrzypce grają właśnie modele IONIQ 5 i IONIQ 6. Platforma E-GMP pozwala na stosowanie dużych i wydajnych akumulatorów, a instalacja 800V zapewnia komfort bardzo szybkiego ładowania.
Te cechy doceniane są przez klientów. Już od dłuższego czasu w Norwegii sprzedaż marki ogranicza się głównie do aut na prąd. Import aut spalinowych i ich oferowanie na rynku, gdzie auta na prąd stały się już codziennością, jest po prostu rozsądnym podejściem.
Oczywiście pomagają w tym uwarunkowania energetyczne Norwegii. Ten kraj w ogromnym stopniu wykorzystuje odnawialne źródła energii. Elektrownie wodne zapewniają blisko 90 procent zapotrzebowania na prąd, a kolejne procenty dokładają elektrownie wiatrowe.
W takich warunkach korzystanie z auta na prąd jest zwyczajnie opłacalne i rozsądne. Warto też dodać, że sieć stacji ładowania jest niezwykle rozbudowana, a niektóre huby posiadają po kilkadziesiąt bardzo szybkich ładowarek.