INEOS Grenadier Quartermaster to wół roboczy z najwyżej półki. Docenicie go
Nowy Land Rover Defender to luksusowa terenówka, nie mająca nic wspólnego z poprzednikiem. Duchowym następcą klasycznego "Defa" jest za to inny brytyjski samochód, który zyskał właśnie wersję pickup. Oto INEOS Grenadier Quartermaster - samochód stworzony do ciężkiej pracy.
Takie projekty lubimy najbardziej. Być może już o tym wiecie, ale INEOS Grenadier narodził się nad szklanką piwa, w pubie o nazwie... Grenadier. Właściciel i CEO firmy INEOS, Jim Ratcliffe, uznał, że Defender potrzebuje solidnego następcy. Od pierwszego szkicu do finalnego projektu wystarczyło kilkanaście miesięcy, a Grenadier z powodzeniem podbija już salony w Europie i w USA.
Teraz dołączył do niego drugi wariant - Quartermaster. Pod tą nazwą, kojarzącą się niektórym z filmami o agencie 007, kryje się praktyczny i wielki pickup, który nie stracił swoich zdolności terenowych.
INEOS Grenadier Quartermaster jest długi i pakowny
Względem standardowego Grenadiera zyskujemy tutaj aż 305 mm długości. A wszystko po to, aby uzyskać dużą i ustawną pakę. Ta mierzy 1564 mm długości i 1619 mm szerokości, czyli mieści europalety. Co więcej - burta ma szerokość 1280 mm (łatwość załadunku), a do tego może udźwignąć 225 kilogramów. Nie ma tutaj lekkiej gry.
Do tego Grenadier Quartermaster wciąż może wziąć na hak 3,5 tony, tak więc auta, wielkie przyczepy czy łodzie nie będą tutaj problemem i wyzwaniem. Silniki też nie zawodzą - do wyboru mamy dwie 3-litrowe jednostki BMW. Jest to benzyna, która generuje 286 KM i 400 Nm, oraz diesel, oferujący 249 KM i 550 Nm.
W obydwu przypadkach mamy do czynienia z 8-biegowym automatem, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła. W standardowym wyposażeniu jest centralny dyferencjał i reduktor przy obu osiach. Za dopłatą dostaniemy blokadę tylnego dyferencjału, osie Carraro i hamulce Brembo. Prześwit wynosi tutaj 264 mm, a głębokość brodzenia to solidne 800 mm.
INEOS Grenadier Quartermaster dostępny jest w trzech wersjach - Standard, Trialmaster i Fieldmaster. Każda różni się standardem wyposażenia i charakterem. Może on być bardziej drogowy lub terenowy. Do tego na liście opcji są różne wykończenia paki - od prostej zabudowy z roletą, aż po stelaż osłonięty plandeką.
Cennik i specyfikacja zadebiutują już niebawem. Quartermaster trafi też do polskiej oferty marki - w naszym kraju dystrybucją INEOSów zajmuje się Auto Group Fus.