IONIQ 5 podkręcony w Europie. Ma nową większą baterię i kilka dodatków
IONIQ 5 nie jest nawet rok na rynku, a już został podrasowany przez Hyundaia. Usprawnienia oznaczają dużo większy zasięg i lepsze właściwości jezdne.
Oto przyszłość motoryzacji - usprawnianie samochodów nawet nie co kilka lat, a nawet co kilkanaście miesięcy. W przypadku elektromobilności rozwój technologii jest wręcz niewiarygodny. Hyundai korzysta z tej okazji, aby IONIQ 5 był jeszcze lepszy. W Europie debiutuje wersja z nową baterią o pojemności 77,4 kWh. Wraz z nią dołącza kilka wartościowych usprawnień. Dzięki nim nie tylko wzrośnie zasięg i spadnie zużycie energii, ale także poprawią się właściwości jezdne.
IONIQ 5 2023 - bateria 77,4 kWh
Największą nowością w tym samochodzie jest debiut baterii o pojemności 77,4 kWh, zastępująca akumulator 72,6 kWh. Jest to dokładnie ten sam akumulator, który z powodzeniem stosuje KIA w modelu EV6. Kilka dodatkowych kilowatogodzin powinno dorzucić cenne kilometry w ogólnym zasięg.
Kolejną nowością są zmiany w oprogramowaniu, które przygotowują baterię do szybkiego ładowania (przy wykorzystaniu wbudowanej nawigacji). W efekcie podpinając się do najmocniejszych ładowarek możemy liczyć na maksymalną moc ładowania i znacznie krótszy czas spędzony przy ładowarce.
Możecie też liczyć na cyfrowe lusterka, których IONIQ 5 do tej pory nie posiadał
Dołączą one do listy wyposażenia opcjonalnego. Będą do cyfrowe lusterka boczne (kamery na drzwiach + wyświetlacze na boczkach drzwi) oraz cyfrowe lusterko wsteczne, z dodatkową kamerą. Jest to jednak propozycja dla osób, które są w stanie "dogadać się" z takim rozwiązaniem - nie każdy przyzwyczai się do obserwacji obrazu z ekranu.
Ostatnia nowość to amortyzatory Smart Frequency Dampers. Technologia ta z powodzeniem stosowana jest już w KII EV6. Krótko mówiąc - w zależności od stylu jazdy amortyzator zmienia swój sposób pracy. Gdy dynamicznie wchodzimy w zakręty ciśnienie oleju w amortyzatorze wzrasta, co automatycznie go usztywnia. Przy jeździe po nierównościach możemy z kolei liczyć na łagodniejsze, miękkie wybieranie wszelkich niedoskonałości drogi. Jest to czysta fizyka i dobra inżynieryjna robota - system nie ma "elektronicznego" sterowania.
Wszystkie te elementy debiutują w modelu IONIQ 5 na rocznik modelowy 2023. Niebawem Hyundai ogłosi ceny nowych wariantów - można oczywiście spodziewać się podwyżek, gdyż te widoczne są u wszystkich producentów.