Jaecoo 5 pojawi się w Polsce. Segment B lekko drży

Jaecoo 5 będzie kolejnym modelem w gamie tej marki. Tym razem na celownik trafił segment B. Co wiemy o tym aucie?

Omoda i Jaecoo jeszcze niedawno miały po jednym modelu w ofercie, a dziś błyskawicznie rozbudowują swoje portfolio. Kolejną nowość szykuje ta druga marka - będzie nią Jaecoo 5. Ten model ma trafić do europejskich i polskich salonów już tej jesieni i odegra ważną rolę w segmencie miejskich crossoverów.

Nowe Jaecoo stawia na atrakcyjny design, nowoczesne wnętrze i konkurencyjne warianty napędowe. Do tego ma pojawić się z ceną zauważalnie niższą niż większy model Jaecoo 7. Wszystko to czyni z niego jednego z ciekawszych debiutantów tego roku.

Jaecoo 5 20205. Co o nim wiemy? Wymiary, napęd i technologia

Nowy SUV mierzy 4380 mm długości, 1860 mm szerokości, a rozstaw osi to 2620 mm. Te dane pochodzą z Chin, ale europejska wersja powinna mieć identyczne wymiary.

Jego gabaryty zbliżają go do Omody 5, a konkurencją będą mniejsze SUV-y segmentu B oraz kompaktowe crossovery. Oferta przewiduje trzy warianty napędu, dzięki czemu Jaecoo 5 ma szansę trafić do szerokiego grona odbiorców.

W wersji podstawowej najprawdopodobniej zobaczymy silnik 1.6 T-GDI, który generuje 147 KM. Najpewniej "połączy się" z automatyczną skrzynią oraz napędem na przednią oś.

Jaecoo 5 2025 wnętrze

Drugą opcją, potencjalnie najciekawszą, ma być klasyczna hybryda. Tu nie będzie konieczności ładowania samochodu z gniazdka. Taki układ stosowany jest już w modelu Chery Tiggo 5, w Europie oferowanym w Hiszpanii jako Ebro S400. Klasyczna hybryda oferuje 211 KM.

Poza tym w ofercie może pojawić się wersja elektryczna, wykorzystująca potencjalnie znaną już technologię z Omody E5, czyli silnik o mocy 204 KM i baterię o pojemności 61 kWh.

Stylistyka nie rozczarowuje

Stylistycznie Jaecoo 5 nawiązuje do większego modelu 7, ale w nieco uproszczonej formie. Z przodu zrezygnowano z podwójnych reflektorów, a tył ma bardziej klasyczny układ. Cała sylwetka może przywodzić na myśl Range Rovera Evoque. To nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę współpracę Grupy Chery z brytyjskimi markami.

Wnętrze również zaskakuje. Kokpit wydaje się bardziej nowoczesny niż w większym Jaecoo 7. Ekran multimediów o przekątnej 13,2 cala jest ulokowany w orientacji pionowej i "leży" na desce rozdzielczej. Podobne rozwiązanie ma nowa Omoda 3, która będzie bliźniakiem tego samochodu.

Chińczycy nie zdradzają jeszcze większej ilości informacji. Na te trzeba poczekać do premiery.

Debiut już jesienią tego roku

Nowe Jaecoo 5 trafi do europejskich salonów jesienią 2025 roku. Polski debiut zaplanowano w tym samym okresie. Choć oficjalnego cennika jeszcze nie ujawniono, nieoficjalne informacje wskazują, że bazowa wersja będzie kosztować około 120 000 zł. To zauważalnie mniej niż najtańszy wariant Jaecoo 7, którego ceny zaczynają się od około 139 000 zł. Jeśli te przewidywania się potwierdzą, nowy SUV może być mocnym graczem w segmencie budżetowych, ale dobrze wyposażonych "miejskich crossoverów".