Tychy witają nową erę. Jeep Avenger wyjeżdża z polskiej fabryki

Jeep Avenger to nie tylko pierwszy mały model marki, do tego na prąd. Po raz pierwszy zjedzie on z linii produkcyjnej w Polsce. Fabryka w Tychach stanie się miejscem, w którym powstawać będą kluczowe miejskie produkty koncernu Stellantis. W drodze są już dwa kolejne bliźniacze modele.

Koncern Stellantis konsekwentnie wdraża swoją nową strategię i inwestuje w modele na prąd. Przy okazji rozwija też kluczowe fabryki, które stają się wielkimi hubami produkcyjnymi dla całego świata. Tychy są tutaj wysoko na liście koncernu - to właśnie w polskim zakładzie powstaje Jeep Avenger, a niebawem dołączą do niego jego bracia.

Francusko-włosko-amerykańska grupa zainwestowała tutaj ogromne pieniądze. Mówi się, że kwota ta sięga nawet dwóch miliardów euro. Nie ma w tym jednak niczego dziwnego. Fabrykę dostosowano do najwyższych standardów produkcji samochodów na prąd, a załogę odpowiednio przeszkolono.

Pamiętajcie, że to właśnie Tychy uznawane były za najlepszy zakład Fiata. Produkowana tutaj Panda pierwszej generacji cieszyła się stosunkowo dużym uznaniem (także pod kątem niezawodności), a 500-ka wciąż sprzedaje się doskonale.

Z linii produkcyjnej w Tychach co 50 sekund zjeżdża nowe auto. Niebawem czas ten wyraźnie się skróci za sprawą kolejnych aut, które dołączą do Jeepa.

Jeep Avenger Tychy

Teraz królować będzie tutaj Jeep Avenger. Dołączy do niego Alfa Romeo, FIAT i potencjalnie Lancia

Avenger bazuje na platformie, którą znamy już z innych modeli grupy Stellantis. To rozwinięta konstrukcja z Peugeota e-2008. Akumulator oferuje tutaj 54 kWh pojemności, a moc silnika elektrycznego to 156 KM.

Maksymalna moc ładowania sięga z kolei 100 kW. Dzięki temu "zatankowanie" akumulatora od 20 do 80 procent zajmie tylko 30 minut przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki.

Avenger jest pierwszym modelem z nowej rodziny miejskich crossoverów na prąd. Alfa Romeo szlifuje swojego odpowiednika, zaś FIAT pracuje nad obudowaniem tej konstrukcji nadwoziem inspirowanym modelem Centoventi.

Ostatnim autem w kolejce do dołączenia do tej gamy jest Lancia. Ta włoska marka zostanie "przywrócona" do życia. Obecnie oferuje tylko jeden model (Ypsilon), do tego sprzedawany wyłącznie we Włoszech.

Avenger zgarnął tytuł auta roku 2023

Jurorzy konkursu COTY docenili w nim zwinność, stylistykę, praktyczność i oszczędność. Pierwsze dostawy nowego Jeepa ruszą pod koniec marca. Najtańszy model kosztuje obecnie 173 500 złotych. Ofertę w nieodległej przyszłości uzupełni także wersja 4XE, która dostanie drugi silnik elektryczny, napędzający tylną oś.