Jeep Wagoneer L. W SUV-ie o długości 5,75 miejsca Wam nie zabraknie

Po co komu małe SUV-y? W USA debiutuje właśnie Jeep Wagoneer L i Grand Wagoneer L - absurdalnie długie samochody z olbrzymimi możliwościami.

Przyznaję, że 5,75 metra to długość, która nie jest nam obca. Pasjonujemy się amerykańską motoryzacją i "kiedyś to było". Tyle że w sedanach i coupe. Teraz zostały już tylko SUV-y, takie jak Jeep Wagoneer L / Grand Wagoneer L. Cel jest prosty - ma być przestronniej niż w Cadillacu Escalade ESV i Lincolnie Navigatorze L.

Jeep Wagoneer L to nie tylko większy bagażnik

Oba modele urosły o 7 cali między osiami (17,8 cm) oraz 12 cali w sumie (30,5 cm), co powinno przełożyć się na przestrzeń nie tylko dla bagażu. Choć to ta robi jakieś absurdalne wrażenie, z koszmarnie długim zwisem.

A wiecie co to daje? Dodatkowe 447 litrów bagażnika - za trzecim rzędem siedzeń. W sumie to 1 252 litry przestrzeni, przy wszystkich osobach na pokładzie. Przy dwóch robi nam się już solidny dostawczak z przestrzenią na poziomie ponad 3 700 litrów.

Jeep Wagoneer L

Konkurenci są może i minimalnie dłużsi (Escalade), ale przy rozłożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu Jeep Wagoneer L (a w zasadzie Grand Wagoneer L) wypada najlepiej.

Poza tym, auta nie wyróżniają się bardzo w stosunku od wersji "bez L". Mamy te same multimedia ze wszystkimi ekranami. Koledzy z jednego z amerykańskich portali policzyli, że w sumie jest tu 75" ekranów! I 10-calowy wyświetlacz typu HUD.

Jeep Wagoneer L i Grand Wagoneer L mogą być zamówione w konfiguracjach siedmio- i ośmiomiejscowej. W zależności od potrzeb, w drugim rzędzie dostaniemy więc albo kanapę, albo kapitańskie fotele. Trzeci rząd to kanapa, ale za to dostaje dwa schowki, które dodatkowo pomieszczą jeszcze niemal dwa litry.

Jeep Wagoneer L

Tę "piwnicę" trzeba jakoś nagłośnić. Standardowo w Grand Wagoneerze dostaniemy 19-głośnikowy system McIntosh MX950, a w opcji jest wersja z 23 głośnikami.

Debiut huraganu

Jeep Wagoneer L i Grand Wagoneer L debiutują z nowym silnikiem Hurricane. Sześciocylindrowa, trzylitrowa "rzędówka" ma 426 KM i 635 Nm w Wagoneerze. Grand to nie tylko bardziej "wypasione" auto - ma też tę mocniejszą wersję silnika, o mocy 517 KM i z momentem obrotowym 678 Nm. W sam raz do ciągania tych ton stali.

Do wyboru są trzy rodzaje napędu 4x4. Quadra-Trac I, z jedną skrzynką transferową, Quadra-Trac II z dwiema i możliwością przeniesienia całego momentu na koło z najlepszą przyczepnością oraz Quadra-Drive II ze szperą i czujnikami pozwalającymi na aktywne zarządzanie momentem obrotowym.

Oba modele trafią na rynek (oczywiście amerykański) w drugiej połowie 2022 roku.