Jeep Wagoneer L. W SUV-ie o długości 5,75 miejsca Wam nie zabraknie
Po co komu małe SUV-y? W USA debiutuje właśnie Jeep Wagoneer L i Grand Wagoneer L - absurdalnie długie samochody z olbrzymimi możliwościami.
Przyznaję, że 5,75 metra to długość, która nie jest nam obca. Pasjonujemy się amerykańską motoryzacją i "kiedyś to było". Tyle że w sedanach i coupe. Teraz zostały już tylko SUV-y, takie jak Jeep Wagoneer L / Grand Wagoneer L. Cel jest prosty - ma być przestronniej niż w Cadillacu Escalade ESV i Lincolnie Navigatorze L.
Jeep Wagoneer L to nie tylko większy bagażnik
Oba modele urosły o 7 cali między osiami (17,8 cm) oraz 12 cali w sumie (30,5 cm), co powinno przełożyć się na przestrzeń nie tylko dla bagażu. Choć to ta robi jakieś absurdalne wrażenie, z koszmarnie długim zwisem.
A wiecie co to daje? Dodatkowe 447 litrów bagażnika - za trzecim rzędem siedzeń. W sumie to 1 252 litry przestrzeni, przy wszystkich osobach na pokładzie. Przy dwóch robi nam się już solidny dostawczak z przestrzenią na poziomie ponad 3 700 litrów.
Konkurenci są może i minimalnie dłużsi (Escalade), ale przy rozłożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu Jeep Wagoneer L (a w zasadzie Grand Wagoneer L) wypada najlepiej.
Poza tym, auta nie wyróżniają się bardzo w stosunku od wersji "bez L". Mamy te same multimedia ze wszystkimi ekranami. Koledzy z jednego z amerykańskich portali policzyli, że w sumie jest tu 75" ekranów! I 10-calowy wyświetlacz typu HUD.
Jeep Wagoneer L i Grand Wagoneer L mogą być zamówione w konfiguracjach siedmio- i ośmiomiejscowej. W zależności od potrzeb, w drugim rzędzie dostaniemy więc albo kanapę, albo kapitańskie fotele. Trzeci rząd to kanapa, ale za to dostaje dwa schowki, które dodatkowo pomieszczą jeszcze niemal dwa litry.
Tę "piwnicę" trzeba jakoś nagłośnić. Standardowo w Grand Wagoneerze dostaniemy 19-głośnikowy system McIntosh MX950, a w opcji jest wersja z 23 głośnikami.
Debiut huraganu
Jeep Wagoneer L i Grand Wagoneer L debiutują z nowym silnikiem Hurricane. Sześciocylindrowa, trzylitrowa "rzędówka" ma 426 KM i 635 Nm w Wagoneerze. Grand to nie tylko bardziej "wypasione" auto - ma też tę mocniejszą wersję silnika, o mocy 517 KM i z momentem obrotowym 678 Nm. W sam raz do ciągania tych ton stali.
Do wyboru są trzy rodzaje napędu 4x4. Quadra-Trac I, z jedną skrzynką transferową, Quadra-Trac II z dwiema i możliwością przeniesienia całego momentu na koło z najlepszą przyczepnością oraz Quadra-Drive II ze szperą i czujnikami pozwalającymi na aktywne zarządzanie momentem obrotowym.
Oba modele trafią na rynek (oczywiście amerykański) w drugiej połowie 2022 roku.