KIA Borrego 2022 to terenówka idealna. Bazuje na ramie, ma diesla V6
KIA Borrego powraca na rynek. Występujący także pod nazwą Mohave model zyskał dyskretne poprawki i trafił do Europy - przynajmniej w teorii.
Lista nowych samochodów terenowych i SUV-ów dostępnych w Europie i bazujących na ramie jest coraz krótsza. Honoru takich modeli dzielnie broni między innymi Toyota Land Cruiser i świetny SsangYong Rexton. W tym towarzystwie odnajduje się także KIA Borrego, znana również jako Mohave. To jeden z najciekawszych modeli tej marki, o którym być może nigdy nie słyszeliście.
KIA Borrego 2022 to dość prosty konstrukcyjnie model
Wywodzi się on z auta, które zaprezentowano w 2006 roku. Wówczas na rynek w USA i w wielu innych krajach trafiła KIA Mohave, czyli duży SUV bazujący na ramie, dzielny w terenie i sprawny na szosie. Jak się jednak okazało model ten nie zdobył zbyt dużej popularności w Stanach Zjednoczonych, aczkolwiek zaczął notować świetne wyniki w innych krajach.
Gdzie? Na przykład w Korei Południowej i w Rosji. Z tego powodu Koreańczycy wciąż produkują ten model, a najnowsze wydanie może przypaść do gustu wielu osobom.
Przede wszystkim przeprowadzono teraz mały lifting, w ramach którego wprowadzono nowe logo marki. W kabinie zagościły z kolei odświeżone cyfrowe wskaźniki i nowe multimedia.
Całość zamknięta jest w kanciastym, ale i ciekawym dla oka nadwoziu o dość prostej linii. Bazą dla stylistyki tego auta był studyjny model Masterpiece.
KIA Borrego jest nieco większa od modelu Sorento, ale i wyraźnie mniejsza od dużego SUV-a Telluride. Ten drugi bije rekordy popularności w USA i w Kanadzie, co nikogo nie powinno dziwić. Niestety, do Europy nie trafi.
Za ta KIA Borrego 2022 nieco okrężną drogą dojechała na Stary Kontynent. W naszych salonach jednak jej nie znajdziemy. Dlaczego? Otóż model ten oferowany jest jedynie w Rosji i na Ukrainie. Wszystko ze względu na skromniejsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Do tego pod maską znajduje się prosta, ale i fantastyczna do takiego samochodu jednostka. To 3-litrowy diesel V6, który generuje 250 KM.
Prawdziwie uparci będą mogli więc ściągnąć ten samochód z Rosji, jednak może to być bardzo skomplikowany i drogi proces. Musimy więc zadowolić się SUV-em Sorento, będący obecnie flagowym obok Stingera modelem marki.