KIA EV2 Concept na żywo. To będzie kluczowy model. Wśród rywali: Volkswagen ID.2, Renault 5
To nie jest brat Instera, ani wariacja na temat tego modelu. KIA EV2 Concept zapowiada nowy model z segmentu B, który będzie bardzo ważny z punktu widzenia europejskiego rynku.
Koreańczycy wrzucają kolejny bieg. Wraz z modelem EV4 i użytkowym autem PV5 światło dzienne ujrzała KIA EV2 Concept. Choć jest jeszcze samochodem studyjnym, to wersja produkcyjna nie jest odległym tematem. Dla Kii będzie to jeden z najważniejszych modeli z dwóch powodów.
Po pierwsze - mówimy o aucie, które ma rywalizować w potencjalnie najważniejszej z europejskiego punktu widzenia klasie aut. Mowa tutaj o segmencie B, wciąż cieszącym się ogromną popularnością na Starym Kontynencie. Grono samochodów elektrycznych z tej półki rośnie w ekspresowym tempie. Do salonów wjechało już Renault 5 E-TECH Electric, a lada chwila na drogi wyjedzie Volkswagen ID.2 i Cupra Raval. Tym samym zrobi się tutaj naprawdę "gęsto".
Koreańska marka ma asa w rękawie. KIA EV2 ma urzekać możliwościami i wyglądem
Co prawda Koreańczycy skutecznie ukrywają kluczowe fakty na temat swojego nowego auta, ale osoba odpowiedzialna za ten projekt ujawniła mi garść ciekawych szczegółów. Produkcyjna wersja tego auta powinna mieć nieco ponad 4 metry długości, czyli dorówna mniej więcej Volkswagenowi ID.2. Oczywiście nadwozie będzie czterodrzwiowe - aczkolwiek na otwierane "pod wiatr" tylne drzwi raczej nie możecie liczyć.
Wszystko wskazuje na to, że w topowej wersji dostaniemy baterię o pojemności przekraczającej 50 kWh, zaś ofertę otworzy mniejszy akumulator. Silnik elektryczny będzie przenosić moc na przednie koła i odda w ręce kierowcy około 170 KM. To jednak nieoficjalne dane, których jeszcze nie można brać "za pewniak".
Wiem za to, że KIA zamierza postawić na ciekawy design i na nietypowe rozwiązania we wnętrzu. Stylistyka nadwozia będzie przeniesiona niemal bez żadnych zmian. W kabinie zobaczymy dużo ciekawych kolorów, a także szereg nietypowych materiałów wykończeniowych.
EV2 ma podążać drogą, którą kiedyś wytyczyło BMW i3. Mowa tutaj o tworzywach naturalnych i z recyklingu, tworzących ciekawą formę wnętrza. Koreańczycy pracują nad specjalnym wygłuszeniem bazującym na materiale przetworzonym przez... grzyby. Z kolei na desce rozdzielczej pojawią się elementy wykonane z biomasy celulozowej, odpowiednio wygrzewanej. Ma ona ciekawą fakturę, umożliwia pełny recykling i pasuje do "modnego" charakteru tego samochodu.
Kiedy KIA EV2 pojawi się na drogach?
Pierwsze samochody testowe są już na drogach i noszą produkcyjne nadwozie, które ukryto pod dyskretnym kamuflażem. To oznacza jedno: premiera jest bliżej, niż mogłoby się wydawać. Produkcyjny wariant powinniśmy poznać pod koniec tego roku, a w salonach zobaczymy go w 2026 r.


