Kia Optima SportsWagon - W końcu w rodzinie

Co decyduje o powodzeniu w klasie średniej w Europie? Przede wszystkim odmiana kombi. Kia Optima, choć dość udana, na Starym Kontynencie nie mogła się przebić. Teraz jednak rodzina stanie się kompletna i koreański "flagowiec" powinien mieć nieco łatwiejszą drogę.

Koncernowa konkurencja w postaci Hyundaia i40 zadebiutowała jako kombi i do dziś wersja trójbryłowa jest raczej dodatkiem niż podstawą sprzedaży. Teraz także marka KIA prezentuje nie byle jaką "łatę" w swojej ofercie modelowej - i jednocześnie swoje pierwsze w historii kombi klasy średniej.

Kia-Optima_Sportswagon_2017_1280x960_wallpaper_01-2

Zaprezentowany model na pewno prezentuje się ciekawie. Inspirowane concept carem KIA Sportspace kombi otrzymało potężne "biodra" z szerokimi słupkami C i zagiętą ku górze linią bocznej szyby. Dzięki temu, poza oryginalną stylistyką, urosła również pojemność bagażnika w stosunku do wersji sedan. W nowym modelu będzie wynosić 553 litry (o 48 więcej niż w wersji czterodrzwiowej), przy czym sam samochód pozostanie niemalże tych samych wymiarów – wzrośnie jedynie wysokość o 5 mm (do 1470 mm przy 4855 mm długości). Dodatkowym atutem jeśli chodzi o praktyczność będzie tylna kanapa z możliwością złożenia w stosunku 40:20:40.

We wnętrzu KIA zapowiada dwa warianty kolorystyczne wykończenia oraz nowy system inforozrywkowy wykorzystujący Apple Car Play oraz Android Auto.

Do napędu nowej Optimy posłużą zarówno znane silniki – dwulitrowa benzyna o mocy 165 KM, jak i jednostka wysokoprężna o pojemności 1,7 litra, którą będzie można sparować z dwusprzęgłowym, bardzo dobrym automatem. Poza tym nowość – miejmy nadzieję, że na nasz rynek również trafi wersja GT z nowym turbodoładowanym 2.0, osiągającym ok. 245 KM i sprzężonym z sześciobiegową, klasyczną skrzynią automatyczną.

Kia-Optima_Sportswagon_2017_1280x960_wallpaper_0d-2

Debiut oczywiście w Genewie, wraz z europejską premier Optimy w wersji hybrydowej Plug-In. Optima PHEV dysponuje dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 156KM oraz jednostką elektryczną pozwalającą na jazdę bez użycia benzyny na dystansie 54 kilometrów (z maksymalną prędkością 120 km/h). Łączna moc zestawu to 205 KM i 375 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 9,4 sekundy. Poprawiono także aerodynamikę (współczynnik oporu powietrza zmalał z 0,27 do 0,25) oraz układy klimatyzacji i odzyskiwania energii.

Z niecierpliwością czekamy na oba modele.