KIA Sportage 2022 - polski cennik już jest dostępny i miło zaskakuje
Nowa KIA Sportage niebawem trafi do salonów, a już teraz możecie zanurkować w pełnym cenniku. Najtańszy model kosztuje ponad 100 000 zł.
Patrząc na fanpage tej marki można odnieść wrażenie, że nowa KIA Sportage będzie niemal murowanym hitem. Co post pojawiały się prośby o publikacje cennika tego modelu. I oto wreszcie jest - mamy w nim kilka wariantów silnikowych, w większości zelektryfikowanych. Nie zabrakło także diesli.
KIA Sportage 2022 - cena od 105 900 zł
Za takie pieniądze dostaniemy bazową wersję M z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 150 KM. To brzmi jak dość rozsądny wybór, zwłaszcza jeśli spojrzymy na wyposażenie. W wariancie M dostajemy manualną klimatyzację, światła LED, 7 poduszek powietrznych, kamerę cofania (oraz czujniki z tyłu), multimedia z 8-calowym ekranem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i 17-calowe alufelgi. Spokojnie, jest też skórzana kierownica, a system inforozrywki obsługuje Apple CarPlay i Android Auto.
Warto wspomnieć, że do wersji M dorzucimy także pakiet SMART. Kosztuje on 4000 zł i dodaje automatyczną trójstrefową klimatyzację i ładowarkę indukcyjną. To brzmi więc jak idealny biznes.
Można więc powiedzieć, że KIA "upuszcza mikrofon" i rzuca wyzwanie konkurentom. A to dopiero rozgrzewka, gdyż kolejne warianty oferują jeszcze więcej. Silnik 1.6 T-GDI może być też miękką hybrydą w wydaniu 150 i 180-konnym. Wówczas 6-biegowa manualna skrzynia biegów ustępuje miejsca 7-biegowemu automatowi. Ceny? Wersja M w takim wydaniu (150 KM) kosztuje 116 900 zł.
Wybierając mocniejszy wariant od razu przesiadamy się też do wersji L, która oferuje czujniki parkowania z przodu, przyciemniane szyby, 12,3-calowy ekran multimediów, dotykowy panel mediów/klimatyzacji, tempomat i asystent jazdy po autostradzie. Wszystko to w cenie 135 900 zł. Decydując się na napęd na cztery koła podnosimy cenę do poziomu 144 900 zł.
KIA Sportage 2022 oferowana jest także jako hybrydy
Klasyczna hybryda oferuje 235 KM i kosztuje co najmniej 147 900 zł w wydaniu przednionapędowym. Wariant AWD wyceniono na 156 900 zł.
Ofertę zamyka hybryda plug-in. Ta oferuje 265 KM, baterię 13,8 kWh i możliwość pokonania 50 kilometrów na prądzie. Taka przyjemność kosztuje 177 900 zł w wersji L i 200 900 zł w wydaniu GT-Line, czyli w topowej wersji Sportage'a.
Wersja GT-Line, poza sportowym wyglądem, wprowadza 19-calowe alufelgi, lakier metalizowany i specjalne wykończenie wnętrza. Jest też kompletnie wyposażona w niemal wszystkie możliwe opcje.
Diesel ma maksymalnie 136 KM
To konstrukcja 1.6 CRDi, która jest już ostatnim dieslem w gamie marki. Wariant 115 KM kosztuje 114 900 zł w wersji M. Mocniejsza, 136-konna wersja jest miękką hybrydą i występuje jedynie z automatem. Oczywiście winduje to cenę do poziomu 143 900 zł w wersji L i 169 900 zł w wersji Business Line. Tutaj jednak dodatkowo zyskujemy napęd AWD. Wersja Business Line jako pierwsza wprowadza tylne światła LED, automatyczną pokrywę bagażnika, bezkluczykowy dostęp, ładowarkę indukcyjną i półskórzaną tapicerkę.