KIA szykuje hybrydy Plug-in: Ceed, Sportage i Sorento
Po miękkich hybrydach czas na "okablowane". KIA szykuje ofensywę modeli hybrydowych typu plug-in. Pierwszy powinien zadebiutować już w przyszłym roku.
Zaostrzające się normy emisji zmuszają producentów do coraz to intensywniejszej pracy nad nowymi odmianami silnikowymi. Teraz przyszła pora na markę KIA.
Najszybciej do grona "plug-inów" dołączy Ceed - już w przyszłym roku. Tutaj będzie najmniejszy problem z silnikiem - KIA jest już w posiadaniu takiego tandemu - napędza on Niro PHEV. Jest to 140-konny silnik 1.6, do którego dołożono silnik elektryczny o mocy 80 KM i baterię o pojemności 8,4 kWh. To powinno zapewnić Ceedowi ok. 40 - 50 km realnego zasięgu (w przypadku Niro, zasięg deklarowany wg NEDC wynosi 58 km). Jako pierwszy z gamy modelu, napęd ten dostanie odmiana kombi - zapewne ze względu na więcej miejsca na baterię. Następnie dołączy do niej Ceed hatchback, a potem pewnie Proceed.
Dużo mniejszą wiedzą dysponujemy w przypadku SUV-ów KIA - Sportage i Sorento. W zasadzie wiemy tylko tyle, że powstaną i że będą wymagały całkowicie nowego silnika, zdolnego utrzymać osiągi i solidny zasięg w większych samochodach. Możliwe, że oparte będą na jednostce dwulitrowej.
Wg zapowiedzi przedstawicieli marki, około 25 - 30% samochodów powinno być w jakiś sposób zelektryfikowanych, aby spełniać standardy emisji.
Po drodze, przed hybrydami, czeka nas premiera jeszcze jednego "elektryka" - Soul EV powinien zadebiutować w listopadzie podczas targów w Los Angeles. Będzie on napędzany przez te same silniki co w przypadku modelu e-Niro (baterie 34 kWh lub 60 kWh, jak w Hyundaiu KONA Electric). Możemy też spodziewać się bliźniaka Hyundaia Nexo, czyli modelu napędzanego wodorem, który prawdopodobnie przyjmie kształt zmodernizowanego Sorento. Ale do tego jeszcze została dłuższa chwila.