Lamborghini Urus 2024 będzie już tylko hybrydą plug-in. Czas na zmiany
Czas na zmianę warty. Włosi prowadzą ostatnie testy swojego sportowego SUV-a. Lamborghini Urus 2024 mocno się zmieni, gdyż wersja plug-in hybrid lada chwila będzie jedyną w gamie tego auta. To efekt nowych norm, które wymuszają na marce podjęcie odważnych kroków.
Lifting tego samochodu zbliża się wielkimi krokami. Lamborghini Urus 2024 przechodzi intensywne testy w Hiszpanii. Odświeżone wydanie tego samochodu wprowadzi wiele zmian, a największa zajdzie pod maską. Pożegnamy tutaj doładowane V8 w wydaniu solo i powitamy hybrydę plug-in.
To już pewne - Lamborghini Urus 2024 będzie wyłącznie hybrydą plug-in
Można jedna spać spokojnie - Włosi nie stawiają tutaj na silnik V6. 4-litrowe V8 połączy się z napędem elektrycznym o bliżej nieokreślonej specyfikacji.
Wiadomo jedynie, że doświadczenie pozyskane przy tworzeniu modelu Revuelto jest kluczowe. Lamborghini samodzielnie opracowuje cały układ i nie będzie on miał swojego odpowiednika w innych samochodach marki.
Przypomnijmy: Lamborghini napęd z Revuelto nazywa "HPEV", gdzie człon "plug-in" zastąpiono "high-performance". W przypadku Urusa jest to gwarancja znacznie wyższej mocy, sięgającej 800 KM.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć co oferuje Lamborghini Revuelto, następca Aventadora
Trudno jednak powiedzieć, czy pojawi się tutaj duży akumulator, który zapewni spory zasięg na prądzie, czy też mały, nie wpływający na masę tego samochodu. Włoska marka nie ukrywa jednak, że te zmiany są podyktowane normą EURO 7, zbliżającą się wielkimi krokami także do ich drzwi.
Przy okazji Urus zostanie lekko odświeżony
SUV Lamborghini zyska zmodyfikowane zderzaki, światła przednie i tylne, a także poprawione wnętrze. Możemy spodziewać się, że będzie tutaj więcej nawiązań do nowego modelu Revuelto, co z pewnością przypadnie do gustu klientom.
Nasi koledzy z portalu motor.es sfotografowali ten samochód w akcji podczas testów w Hiszpanii. Upały i puste drogi to doskonałe warunki do sprawdzenia całego napędu w trudnych okolicznościach pogodowych. Wbrew pozorom dla hybrydy to także spore wyzwanie. Przy okazji marki mogą też badać w upalne dni wydajność klimatyzacji i izolacji termicznej wnętrza.
Nowy Urus ma kilku mocnych konkurentów, w tym BMW XM. Choć to marki o zupełnie innym profilu, to jednak flagowy SUV z Monachium mocno zbliżył się do terytorium Urusa. Zobaczymy też jak klienci marki ocenią hybrydę plug-in w Lamborghini. W przypadku Revuelto mówimy o aucie z malutkim akumulatorem, oferującym przede wszystkim moc z prądu, a nie zasięg do jazdy bez silnika spalinowego. Tutaj raczej będzie inaczej.