A to jest Lamborghini Urus S. Takie Performante, ale dla "każdego"

Lamborghini Urus S zastępuje zwykłego Urusa. Jeśli właśnie zamówiliście Performante, to mamy złe wieści. Ten silnik "mają już wszyscy".

No to mamy koniec Urusa. Lamborghini "wtem" wprowadziło poprawki i nowy model. Lamborghini Urus S zastępuje model standardowy podobnie jak Aventador S zastąpił Aventadora. Kluczową zmianą jest tu jednak modyfikacja silnika. Teraz Każdy Urus będzie dysponował jednostką z modelu Performante. Tylko charakter będzie nieco inny.

Lamborghini Urus S - znajdź 10 różnic

W Urusie S postarano się także o modyfikacje wizualne. Są one jednak nieznaczne i rozpoznawalne głównie dla fanów marki. Przeprojektowano przedni i tylny zderzak. W tym pierwszym pojawiła się czarna, matowa płyta pod silnik w standardzie. Ten drugi również ma matową wstawkę w dolnej części oraz nowe końcówki układu wydechowego.

Lamborghini Urus S

Pojawiły się też nowe opcje. Standardowe felgi o średnicy 21" można zastąpić 22" lub 23" obręczami. Jest też cała paleta wstawek z włókna węglowego, obejmująca m. in. maskę i dach.

We wnętrzu zmian jest niewiele, głównie rozszerzono możliwości personalizacji, dokładając linie Bi-Color Sportivo oraz Bi-Color Sophisticated.

I po co zamawiać Urusa Performante?

Oczywiście, dla sportowych wrażeń. Ale jeśli należeliście do tej grupy klientów, która zamówiła, żeby mieć mocniejszy silnik, to możecie czuć się nieco rozczarowani.

Lamborghini Urus S ma ten sam, czterolitrowy silnik V8 z doładowaniem, osiągający 666 KM. To nieduża różnica - 16 KM. Przyspieszenie do 100 km/h nieco spadło, do 3,5 sekundy. Czyli jest nieco więcej niż w Performante. Ten model potrzebuje 3,3 sekundy, aby na prędkościomierzu pojawiła się wartość trzycyfrowa. Prędkość maksymalna pozostała na poziomie 305 km/h. O 1 km/h mniej niż "ten poprzedni najmocniejszy Urus", co nie powinno być dużym problemem.

Urus S jest też nieco cięższy od Performante - o 47 kg, i waży 2197 kg. Inne są też nastawy układu jezdnego, które w "eSce" mają być bardziej komfortowe i mniej ostre. Dotyczy to zarówno skrzyni biegów, jak i właśnie adaptacyjnego układu zawieszenia.

Największe różnice między Urusem S, a Performante, to cena. Na rynku włoskim, gdzie pojawiła się już oferta na nowy model, dopłata to blisko 23 000 Euro. Nowe Lamborghini Urus S kosztuje 195 538 Euro netto, przed rozpoczęciem konfiguracji.