Lancia ma nowy plan. W ciągu 4 lat dostaniemy dwa nowe modele

Lancia ogłosiła 10-letni plan, tak naprawdę to swojej odbudowy. Znalazły się w nim trzy nowe modele oraz elektryfikacja gamy. Pierwsza nowość za dwa lata.

Historia włoskiej marki to jeden ze smutniejszych przykładów w historii motoryzacji. Lancia to marka z olbrzymią historią, słynna z luksusu i nowoczesnych rozwiązań. Potem przyszły olbrzymie sportowe sukcesy, które przysłoniły wcześniejszy wizerunek. Po słynnej Integrale firma planowała wrócić w stronę modeli luksusowych, ale choć produkty były niezmiernie ciekawe, Fiat kompletnie nie miał na nią pomysłu. Skończyło się wciskaniem Europejczykom Chryslerów oraz wciąż spektakularnie się sprzedającym Ypsilonem. A ma już dwanaście lat.

Stellantis ogłosił jednak 10-letni plan odbudowy marki, który może okaże się skuteczny. Jeśli w ogóle jest w tym rozbudowanym koncernie miejsce na tę markę.

Lancia na pewno będzie elektryczna

Elektryfikacja to oczywiście obecnie słowo klucz. W ciągu 6 lat od dziś cała gama ma już być elektryczna. A od 2026 wszystkie modele mają być już prezentowane wyłącznie jako "elektryki".

Lancia

Pierwszym modelem w nowej historii Lancii będzie Ypsilon. Na rynku zobaczymy go w 2024 roku i od razu zadebiutuje jako odmiana spalinowa (ale zelektryfikowana) oraz elektryczna. Ma mieć około 4 metrów długości i będzie typowym przedstawicielem segmentu B. Możemy być więc niemal pewni, że skorzysta z płyty podłogowej, którą obecnie wykorzystuje Peugeot e-208, bądź jej zmodernizowanej wersji.

Kolejnym, kluczowym modelem będzie Lancia Aurelia. Niestety nie będzie to przepiękne coupe, bo to się nie sprzeda. Będzie to 4,6-metrowy SUV z w pełni elektrycznym napędem. Zadebiutuje w 2026 roku. Na ten moment będzie to flagowy model marki.

Dwa lata później pojawi się długo oczekiwana Lancia Delta. Oczywiście będzie elektryczna, ale podczas prezentacji planu podkreślono dwie rzeczy. Po pierwsze "geometryczne kształty", co może sugerować stylistykę nawiązującą do pierwszej generacji. Po drugie ma "przyciągnąć entuzjastów samochodów z całej Europy". Cokolwiek by to znaczyło - liczymy, że Lancia postawi na sport i wrażenia z jazdy.

W tym, 2028, roku też "wypadną" z oferty spalinowe Ypsilony, a Lancia stanie się w pełni elektrycznym producentem.

Za te plany ma być odpowiedzialnych pięciu nowych managerów. Do końca trwającej dekady Lancia ma też wrócić do gry, posiadając 100 przedstawicielstw w 60 miastach Europy.