Lancia powraca do gry. Nowy elektryczny Ypsilon w 2024 roku, Delta EV w 2026
Wtem! Lancia szykuje się do powrotu na światowe rynku. Do roku 2026 dostaniemy dwa nowe modele - i zyskają one znane nam nazwy. Oto co wiemy o tych autach.
Stellantis robi porządki w swoim portfolio, przy czym niektóre decyzje są naprawdę zaskakujące. Jedną z nich jest między innymi przywrócenie do życia Lancii. Takie określenie trafnie opisuje tę markę, gdyż obecnie Lancia działa tylko we Włoszech. Co więcej, w gamie od lat dostępny jest jeden model - poczciwy Ypsilon.
Nowy koncern widzi duży potencjał w tej włoskiej firmie. Ma być ona pozycjonowana w segmencie premium, wraz z dość zbliżonym wizerunkowo DS-em. Co więc dostaniemy "od Włochów"?
Jako pierwsza pojawi się Lancia Ypsilon
Ten samochód zobaczymy najprawdopodobniej już w 2023 roku lub w 2024 roku. Pewne są dwie rzeczy - będzie to wciąż przedstawiciel segmentu B, do tego dostępny też w wydaniu spalinowym.
Ypsilon jest obecnie chętnie wybieranym samochodem we Włoszech. Stąd też decyzja, aby w okresie przejściowym postawić na klasyczną jednostkę, najprawdopodobniej wspieraną systemem miękkiej hybrydy. Nie wykluczony jest też debiut wersji elektrycznej, która będzie oferowana równolegle z silnikiem benzynowym.
Najważniejszy jest jednak powrót drugiego auta - to będzie Lancia Delta
Luca Napolitano, szef Lancii, w najnowszym wywiadzie dla gazety Corriere della Sera potwierdził, że upragniona przez wszystkich Delta powróci. I ma to być powrót w wielkim stylu.
W jego opinii Lancia pokazuje jakość, progres i nowoczesne rozwiązania. Te cechy były obecne w oferowanych niegdyś autach i staną się fundamentem nowego modelu.
Nie liczcie jednak na benzynową jednostkę pod maską. Lancia Delta będzie oferowana wyłącznie w elektrycznym wydaniu. Tutaj bazą będzie platforma STLA Medium, choć marka jeszcze niczego nie potwierdziła. Na pewno jednak możemy liczyć na mocne warianty i zadowalające pod kątem pojemności baterie.
Do kogo ma trafić Lancia?
Według nowej koncepcji koncernu Stellantis, Lancia stanie się marką premium, która przyciągnie do siebie nieco starszych klientów. Sugeruje to więc bardziej dystyngowane linie i klasyczne podejście do projektowania kabiny. Te cechy mają zapewnić włoskiemu producentowi odpowiednią niszę i możliwość funkcjonowania wraz z innymi podobnymi profilem markami grupy.