Land Rover Defender Octa to przeciwieństwo SUV-a. Jest piekielnie mocny i szybki, a ma większy prześwit
Przed Wami przeciwieństwo każdego sportowego SUV-a. Land Rover Defender Octa jest najmocniejszym wcieleniem tego auta. Jednocześnie stoi wyżej, ma poszerzone nadwozie i swoimi możliwościami zaskoczy niejednego kierowcę.
Jeśli istnieje przepis na stworzenie "antysuva", to Brytyjczycy go znają. Land Rover Defender Octa to samochód, który pokazuje, że standardowa ścieżka nie zawsze jest najlepsza. Mowa tutaj o klasycznym zestawie, czyli "nadwozie w dół, twardsze zawieszenie, wielkie koła z oponami o niskim profilu". Tutaj tego nie znajdziecie, a przynajmniej możecie nie znaleźć.
Defender Octa oferuje za to unikalne zawieszenie, AT-ki naciągnięte na wytrzymałe felgi i osiągi godne sportowego samochodu. Co więcej, ta brytyjska marka szlifowała możliwości swojej nowej maszyny na... Nurburgringu.
Land Rover Defender Octa 2024 jest po prostu inny - i to robi wrażenie
Przede wszystkim ma nowy silnik pod maską. 5-litrowe V8 ze sprężarką mechaniczną przeszło na emeryturę. Jego miejsce zajęła tutaj konstrukcja 4,4 V8 ze stajni BMW. Podkręcono ją w tym przypadku do 626 KM i 750 Nm, a moc trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.
Możecie mieć tutaj nawet 800 Nm, ale tylko w jednej określonej sytuacji - używając trybu launch control. Tak, jest na pokładzie tego kolosa.
Wizualnie Defender Octa wyróżnia się większym prześwitem (auto podniesiono o 28 mm), a nadwozie poszerzono o 68 mm. Różnicę widać z daleka - przypakowana i masywna sylwetka nabrała teraz unikalnego charakteru.
Przepisem na sukces jest tutaj zawieszenie 6D Dynamics
To kombinacja hydraulicznie sterowanych i kontrolowanych elektronicznie amortyzatorów. Są one tak zbudowane, że mogą kompensować przechyły i wszelkie niepożądane zachowania nadwozia. W efekcie nie ma tutaj klasycznych stabilizatorów. Nie były potrzebne.
Defender Octa może latać bokiem, nie boi się offroadu i jednocześnie wyprzedza 3/4 samochodów na drodze. Setka na zegarach pojawia się w 4 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 200 km/h.
W nowym wariancie system Terrain Response zyskał nowe ustawienie OCTA, które aktywuje launch control w ustawieniu offroadowym (tak, nie żartujemy), a także nieco zmienia konfigurację ABS-u i ESP. Wszystko po to, aby dobrze bawić się na szutrach.
Każdy Land Rover Defender Octa ma częściowo czarne nadwozie
Ten model możecie kupić właśnie na wytrzymałych terenowych felgach z oponami Goodyear Advanced A/T, a także z klasycznymi alufelgami i z oponami o niższym profilu. We wnętrzu debiutuje z kolei ciekawa tapicerka Ultrafabric, odporna na zabrudzenia i plamy. W tej wersji debiutują też całkowicie nowe fotele z przodu.