Takiego SUV-a nikt się nie spodziewał. Lexus NX Overtrail ma opony AT i hybrydę pod maską
Kto by pomyślał, że ten model dostanie uterenowioną wersję z oponami AT w standardzie. Lexus NX Overtrail ma być kompromisem pomiędzy drogowymi możliwościami, a dzielnością w terenie.
Japończycy zaszaleli. Kto by się spodziewał, że ich najpopularniejszy SUV zyska mocno "uterenowioną" wersję? Lexus NX Overtrail to nie tylko zwiększony prześwit. Tutaj pojawiło się wiele ciekawych nowości, a największą znajdziecie w nadkolach. Zobaczcie co oferuje i ile kosztuje.
Lexus NX Overtrail wyłamuje się ze schematu. Ma kilka ciekawych zmian
Po pierwsze - w nadkolach ukryto 18-calowe felgi, które obuto w opony typu AT. Dzięki temu jazda w terenie będzie nieco łatwiejsza, choć oczywiście odbywa się to kosztem komfortu i prowadzenia na asfalcie. Jak widać jednak chętnych na taki samochód musi być dużo, skoro Lexus inwestuje w nietypową nową wersję.
Wyróżnikiem wersji Overtrail są też malowane na czarno klamki, lusterka, nakładki błotników i relingi dachowe. Grill również wykończono kontrastującym kolorem.
Napis Lexus na pokrywie bagażnika jest szary, a w ofercie pojawił się lakier specjalnie przygotowany dla tej wersji - Moon Desert. Oprócz piaskowego metaliku auto można zamówić jeszcze w sześciu innych kolorach – Sonic Quartz, Sonic Grey, Sonic Titanium, Sonic Copper, Terraine Khaki oraz Graphite Black.
Wersja Overtrail zyskuje też unikalne wykończenie wnętrza, które łączy czarną skórę syntetyczną ze wstawkami w kolorze khaki. Ten motyw wykorzystano także na boczkach drzwi oraz pokrywie schowka w konsoli centralnej, a nowa listwa dekoracyjna Geo Layer inspirowana jest warstwami skał osadowych.
Co znajdziemy pod maską Lexusa NX Overtrail?
Do wyboru są tutaj dwie wersje. Pierwsza to NX 350h z napędem E-FOUR. Drugą opcję stanowi wariant plug-in hybrid, także z układem AWD, czyli NX 450h+. Wersję Overtrail wyróżnia podniesione o 15 mm zawieszenie, a przez to wysokość auta wzrosła do 1675 mm. Prześwit zwiększono do 200 mm oraz dodatkowo wzmocniono tylne zawieszenie. Dzięki tym zmianom zwiększył się też kąt natarcia i wynosi teraz 16 stopni. Kąt zejścia to 25 stopni.
Lexus NX 350h Overtrail kosztuje od 330 900 zł, a NX 450h+ Overtrail 374 900 zł. W standardzie jest już w zasadzie kompletne wyposażenie z najwyższej półki, włącznie ze skórzaną tapicerką, kamerą 360 stopni i kompletem systemów wspierających kierowcę.