Maserati Ghibli Hybrid - dwa litry, 330 KM, "miękka hybryda" i... lifting
Maserati Ghibli Hybrid nie jest do końca tym, czego się spodziewaliśmy. Zaprezentowana odmiana ma bowiem tylko "miękką hybrydę" - i dwulitrowy silnik.
Przy okazji włoski sedan przeszedł też mikrolifting. Pojawiła się nowa atrapa chłodnicy, nowe wnętrza świateł LED z przodu oraz z tyłu (tutaj sygnatura świetlna ma przypominać słynne "bumerangi" z 3200GT) oraz niewielkie zmiany we wnętrzu. A co Maserati Ghibli Hybrid oferuje kierowcy?
Ośmiobiegowa przekładnia automatyczna przenosi na tylną oś 330 KM (przy 5 750 obr/min) oraz 450 Nm momentu obrotowego. Parametry pochodzą z... czterocylindrowego silnika 2.0 z doładowaniem oraz instalacją 48V - z tzw. "miękką hybrydą". Jednostka elektryczna wspiera spalinową - pojawia się też "e-Booster". To doładowanie elektryczne, dostępne z baterii podczas dynamicznego przyspieszania.
Maserati Ghibli Hybrid rozpędza się do 255 km/h, a pierwsza setka pojawia się po 5,7 sekundy. Mimo czterech cylindrów pod maską, firma z Modeny zadbała o dźwięk. Przynajmniej w teorii, dzięki specjalnym rezonatorom, sedan z trójzębem na atrapie wciąż ma brzmieć dobrze. Trzymam kciuki, bo udało im się zrobić nawet diesla z niezłym brzmieniem. Zużycie paliwa ma wynosić między 8,5, a 9,6 l/100 km wg norm WLTP.
Hybrydowe Ghibli poznamy nie tylko po nowych elementach nadwozia - te być może trafią też do innych wersji. Detale zyskały niebieskie wykończenia. Zarówno logo na słupku C, jak i "wloty" na błotniku oraz zaciski hamulców są w tym kolorze. Będzie to wyróżnik wersji "zelektryfikowanych".
We wnętrzu po raz pierwszy pojawiły się cyfrowe zegary, a modernizacji uległ cały system inforozrywkowy Maserati Connect. 10,1-calowy ekran ma rozdzielczość HD (powiększono go z 8,4"), a system oparty jest na Androidzie. Ma działać szybciej, lepiej i mieć dużo większe możliwości, jeśli chodzi o usługi online.
Maserati Ghibli Hybrid to pierwszy zwiastun elektryfikacji w gamie. W przyszłym roku, przy okazji nowego GranTurismo, poznamy w pełni elektryczny model włoskiej firmy.