Pamiętacie Maserati MC12 Corsa? MC20 GT2 to jego daleki następca
Maserati MC12 Corsa wciąż uznawane jest za jedną z najwspanialszych wizualnie maszyn wyścigowych. Teraz zyska godnego następcę z trójzębem na przedzie. MC20 GT2 szykuje się na podbój torów wyścigowych na całym świecie. Włosi rozpoczęli już pierwsze testy.
Maserati i motorsport to dwa słowa, które idą w parze od początku istnienia tej marki. Tak naprawdę manufaktura z Modeny nigdy by nie powstała, gdyby nie chęć rywalizacji i wygrywania w najwybitniejszych wyścigach, w tym w Formule 1. Przez lata na światowe tory wyjechało multum pojazdów, a jednym z ostatnich i najwybitniejszych było MC12 Corsa.
Teraz przyszedł czas na solidnego następcę. Maserati MC20 GT2 2023 jest gotowe na to, aby zwyciężać. I choć ma o połowę mniej cylindrów, niż MC12, to wciąż zachwyca wieloma cechami.
Maserati MC20 GT2 2023 celuje w rywalizację na najwyższym poziomie
Włosi chcą powrotu na szczyt - i to w najlepszym stylu. Po latach zdecydowali się powrócić do poważnego motorsportu z modelem MC20. Na celownik trafiła kategoria GT2, w której jeżdżą fenomenalne maszyny wielu znanych marek. Znajdziemy tutaj chociażby Porsche, Mercedesa, KTM i Audi, czyli wyjątkowo utytułowanych producentów.
Maserati rozpoczęło właśnie ostatnie testy, które przygotują auto do debiutu w Fanatec GT2 European Series. Włosi intensywnie katują swoją maszynę na torze Autodromo Varano de' Melegari, gdzie dopracowywane są ostatnie elementy.
Pierwszy wyścig odbędzie się już w kwietniu
Nim jednak rozpocznie się pełnoprawna rywalizacja, wszystkie zespoły z GT2 European Series wezmą udział w oficjalnych testach na torze w Dijon.
Kalendarz Fanatec GT2 European Series zapowiada się naprawdę ciekawie. Sezon otworzy wyścig na torze Monza, a łącznie zobaczymy 6 rund. Ostatnią zaplanowano na początek października i odbędzie się ona na torze Paul Ricard we Francji.
- Monza, Włochy - 21-23 kwietnia
- Red Bull Ring, Austria - 26-27 maja
- Dijon, Francja - 16-17 czerwca
- Algarve, Portugalia - 22-23 lipca
- Walencja, Hiszpania - 15-17 września
- Circuit Paul Ricard, Francja - 6-7 października
Maserati MC20 GT2 korzysta z silnika V6 Nettuno
Jego moc zostanie dopasowana do regulacji kategorii GT2. Dodatkowo 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów ustępuje tutaj miejsca 6-biegowej sekwencyjnej konstrukcji.
Całkowicie przebudowano też wnętrze, zawieszenie i nadwozie auta. Poprawiona aerodynamika wpłynie lepiej na właściwości jezdne, zaś regulowane zawieszenie pozwoli na dopasowanie auta do danego toru.