Mazda jest gotowa na duże zmiany. Czas na odświeżenie wizerunku marki

Mazda przyzwyczaiła nas do swojego charakterystycznego designu. Nic nie trwa jednak wiecznie - tutaj też nadszedł moment na wprowadzenie dużych zmian.

Najpierw był "Zoom Zoom", później Kodo. W zasadzie od 2012 roku Mazda rozwija swój język designu, stawiając na płynne miękkie linie połączone z ostrzejszą stylizacją świateł. Ta koncepcja sprawdza się doskonale, ale ewidentnie straciła już swoją magię. Japończycy stwierdzili, że to doskonały moment na wprowadzenie dużych zmian.

Podczas Japan Mobility Show poznamy nowy model, który będzie drogowskazem na przyszłość. Póki co ujawniono jedynie niewielki fragment tego pojazdu, ale już on wystarczył, aby wzbudzić spore zainteresowanie. Czego możemy się spodziewać?

Mazda Vision, szykowana na Japan Mobility Show, będzie czterodrzwiowym coupe. To powrót do koncepcji sprzed lat

W 2017 roku japoński producent pokazał swój najlepszy prototyp, Vision Coupe. Niezmiennie uważam, że gdyby ten samochód trafił do produkcji z 3-litrową rzędową szóstką pod maską (benzynową), to byłby świetną alternatywą dla niemieckich sedanów z segmentu premium.

Czasy są jednak trudne, a wydawanie pieniędzy na projekty, które mogą sprzedawać się w niezbyt dużej liczbie egzemplarzy, zwyczajnie nie wchodzi w grę.

Czy tym razem marka z Hiroszimy odważy się na wprowadzenie takiego samochodu na rynek? Na tę chwilę trudno jest to przewidzieć, niemniej plany dotyczące nowej spalinowej limuzyny regularnie powracają. Mazda 6e to de facto uzupełnienie gamy, korzystające z potencjału współpracy z chińskim Changanem.

Mazda Vision Model

Nowy koncept na pierwszym zwiastunie ujawnia masywniejszą i potencjalnie bardziej kanciastą linię nadwozia. Tylne drzwi zdają się być dość krótkie, aczkolwiek nie jest to rozwiązanie znane z Mazdy RX-8. Tym samym nie mamy do czynienia z wyczekiwanem powrotem sportowego modelu. Tutaj punktem wyjścia będzie najprawdopodobniej studyjny samochód Iconic SP.

Mazda szykuje się na kolejne lata

Japończycy nie zwalniają tempa. Elektryk zbudowany na platformie grupy Changan to jedynie okres przejściowy. W Hiroszimie trwają prace nad autorską platformą dla samochodów na prąd. Jednocześnie Mazda rozwija też gamę silników spalinowych (całkowicie nowa rodzina Skyactiv-Z), pracuje nad zaawansowaną hybrydą i hybrydą plug-in, a także eksperymentuje z paliwami syntetycznymi.