Mercedes-AMG EQE 53 ma dużo cichej mocy w mniejszym opakowaniu

Mercedes-AMG EQE 53 dołącza do oferty marki. Ma nawet 677 KM, nie ryczy i nie emituje szkodliwych substancji. Dla kogo jest takie auto z Affalterbach?

Zapewne przyzwyczajeni jesteście do faktu, że litery AMG oznaczają mocny silnik spalinowy i świetny dźwięk płynący z wydechu. My też nie możemy przestawić się na tok myślenia, w którym AMG oznacza szybkiego i cichego elektryka. Mercedes-AMG EQE 53 wjeżdża na rynek i dołącza do swojego większego brata EQS-a. Łączy go z nim niemal wszystko, a dzielą tak naprawdę przede wszystkim centymetry.

Mercedes-AMG EQE 53 to mniejszy brat EQS-a

To wiemy nie od dziś. Obydwa te samochody dzielą ze sobą architekturę oraz koncepcję stylistyki. Według Christopha Starzynskiego, szefa tych projektów, jest to świadome działanie, które jednak nie wpłynie na podgryzanie EQS-a przez EQE i vice versa.

Mercedes-AMG EQE 53

Niemniej Mercedes w tym przypadku dość wyraźnie unifikuje projekty. EQE nie tylko wygląda niemal identycznie jak EQS, ale w przypadku wersji AMG dzieli z nim także cały napęd - choć ten został tutaj nieco "uspokojony".

Otóż w EQS-ie dostajemy 761 KM. Tutaj zaś jest ich nieco mniej - 677 KM. Do tego taką moc otrzymacie tylko w przypadku zamówieni Dynamic Plus Package. Standardowo EQE AMG oferuje 617 KM. Setka na zegarach pojawia się w 3,5 sekundy w słabszej wersji i w 3,2 sekundy w mocniejszej. Warto jednak pamiętać, że wyższa moc wiąże się z funkcją Dynamic Boost, która dostępna jest tylko w ograniczonym zakresie czasowym.

Mercedes-AMG EQE 53 ma też lepiej jeździć

Pomaga w tym zawieszenie AMG Ride Control+, które korzysta z wielowahaczowych konstrukcji z przodu i z tyłu, adaptacyjnych amortyzatorów i elektroniki, która wykorzystuje potencjał tych rozwiązań. Układ kierowniczy także ma zapewniać większą precyzję podczas jazdy.

Oczywiście ze względu na masę nie można oczekiwać tutaj pogromcy zakrętów i torów, ale autobahny nie powinny stanowić dużego wyzwania. O ile oczywiście dogadacie się z zasięgiem, który ma tutaj sięgać 517 kilometrów przy baterii o pojemności bliskiej 91 kWh.

W kabinie rządzi Hyperscreen

Kabina w dużej mierze jest identyczna z tą, którą znacie z modelu EQS. W topowych wersjach opcją będzie ekran Hyperscreen, tworzący wielką "dotykową" przestrzeń przed kierowcą i pasażerem. Standardowo jednak znajdziemy tutaj cyfrowe zegary i system MBUX w wersji horyzontalnej. Wersja AMG zyskała kilka charakterystycznych elementów - sportową kierownicę i czerwone wstawki w kabinie.