Mercedes-AMG zbudował najmocniejszy samochód wyścigowy w swojej historii. To wciąż nasz stary znajomy
Ma przydomek GT2, powstanie 30 takich samochodów, a każdy z nich oferuje 818 KM i 1000 Nm. Nie jest to drogowa maszyna - Mercedes-AMG zbudowało nowa torową bestię.
Lata lecą, a ten samochód nigdzie się nie wybiera. Niemiecka marka z powodzeniem budowała i sprzedawała model GT w wydaniu GT3, dostosowany do tej popularnej kategorii wyścigowej. Na rynek trafiły dwie wersje, różniące się całą konstrukcją, choć z zewnątrz wyglądały podobnie. Teraz historię tego samochodu zwieńczy najbardziej odlotowy projekt. Mercedes-AMG GT2 to ostatnie wydanie tego samochodu, oferujące absurdalną moc w stricte wyścigowym wydaniu.
Oficjalnie nazwano go "GT2 Edition W16", aby nie tylko nawiązać do znanej i cenionej przed laty kategorii wyścigowej, ale także do bolidu F1 marki. Co więcej, będzie to samochód tylko dla wybranych - na tory wyjedzie 30 egzemplarzy.
Mercedes-AMG GT2 jest absurdalnie szybki
Pod maską pracuje 4-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem. Generuje on 818 KM i 1000 Nm, a pełnię możliwości odblokowuje się przyciskiem, który aktywuje funkcję Push2Pass. Funkcja ta chwilowo podnosi moc o dodatkowe 98 KM i moment o 200 Nm. W efekcie samochód dostarcza nawet 916 KM i 1200 Nm. Napęd trafia na tylną oś przez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów. Oczywiście dzięki temu, że jest to poprzednia generacja modelu GT, cały czas mamy świetny układ transaxle, zapewniający doskonały rozkład mas. Połączenie silnika i przekładni wykonano karbonową rurą momentu, co zwiększa sztywność całej konstrukcji.
Jak na taki samochód, Mercedes-AMG GT2 jest bardzo lekki
GT2 Edition W16 waży tylko 1430 kg. Taki wynik udało się osiągnąć dzięki szerokiemu programowi odchudzania, obejmującemu m.in. 18-calowe felgi wykonane ze stopu magnezu. Równie imponujący jest pakiet aerodynamiczny. Kierowca ma do dyspozycji system DRS, który zamyka wyloty w błotnikach i otwiera tylne skrzydło. W połączeniu z funkcją Push2Pass pozwala to przekroczyć barierę 320 km/h. Zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami i stabilizatorami umożliwia precyzyjne dostrojenie auta pod każde warunki torowe.
Wnętrze zostało podporządkowane ochronie kierowcy. Zastosowano klatkę bezpieczeństwa z włókna węglowego, pięciopunktowe pasy oraz system gaśniczy. W razie wypadku dostępny jest także właz ewakuacyjny w dachu. To rozwiązania znane z profesjonalnych samochodów wyścigowych.
Ile kosztuje taka zabawka?
Tak jak wspomnieliśmy, Mercedes-AMG zbuduje tylko 30 egzemplarzy GT2 Edition W16. Cena to 679 000 euro netto, co czyni ten model propozycją wyłącznie dla wąskiego grona kolekcjonerów. Ten model oczywiście nie jest dopuszczony do ruchu drogowego, ale Mercedes ma organizować imprezy typu track days dla właścicieli, aby mogli rywalizować z innymi w swoich maszynach.


