Mercedes Citan debiutuje od razu w trzech wersjach, w tym jednej elektrycznej

Niemcy właśnie pokazali swojego małego dostawczaka. Mercedes Citan debiutuje jako model dostawczy, osobowy Citan Tourer oraz elektryczny eCitan.

Oczywiście, o czym nikt nie wspomni, od razu można poznać, że podobnie jak w poprzedniku, Mercedes Citan ma krewnego we Francji - Renault Kangoo. Przeprojektowano jednak przód oraz tył i dodano w środku akcenty mające wyraźnie informować, że miejscem pochodzenia jest Stuttgart.

Wyszło to zgrabnie

Mercedes Citan z nowym frontem i tyłem wygląda całkiem nieźle. Przednie światła mają dużo wspólnego z klasą B, a reszta elementów nadwozia nieźle wpisuje się w aktualny język stylistyczny marki.

Citan debiutuje na razie w jednej wersji nadwozia, z rozstawem osi 2716 mm i długością 4498 mm. Odmiana z wydłużonym rozstawem osi zadebiutuje później. Po obu stronach znajdziemy przesuwne drzwi (szerokość 615 mm), a z tyłu mamy dwie możliwości. Wersja dostawcza ma podwójne drzwi, otwierane pod kątem 180 stopni, a osobowy Citan Tourer ma pojedynczą klapę.

Mercedes Citan

Odmiana dostawcza, wyposażona w ściankę działową, może zmieścić dwie europalety i 2,9 m3 ładunku o maksymalnej długości 3,05 metra. Krawędź załadunku jest na wysokości 59 cm. "Na haku" możemy mieć do 1500 kg.

Deska rozdzielcza w Citanie nie jest wspólna z Kangoo. Samochód ma charakterystyczne okrągłe nawiewy, "mercedesowskie" zegary oraz 7" ekran systemu multimedialnego MBUX (raczej nieduży, trzeba przyznać). Mercedes Citan Tourer będzie miał z tyłu trzy osobne fotele, z możliwością złożenia na płasko.

Mercedes Citan ma dobre wyposażenie

Propozycja z Niemiec ma charakteryzować się bogatym wyposażeniem. Citan Tourer ma w standardzie 7 poduszek powietrznych (z centralną), a wersja dostawcza - sześć. W opcji znajdziemy mnóstwo elektronicznego wsparcia. Od asystenta pasa ruchu, przez wsparcie podczas ruszania na wzniesieniu, aż po zaawansowany system aktywnego tempomatu połączony z "półautonomicznym" prowadzeniem. Jest też m.in. automatyczna klimatyzacja, dostęp bezkluczykowy oraz światła LED.

Mercedes Citan

Silniki to oczywiście konstrukcje Renault. Na start Mercedes Citan oferuje trzy jednostki diesla oraz dwie benzynowe. Te ostatnie to czterocylindrowe silniki 1.3, dostępne jako Citan 110 i Citan 113. Pierwszy ma 102 KM, drugi 131 KM. Oprócz standardowej, sześciobiegowej ręcznej skrzyni, w mocniejszej odmianie dostępna będzie automatyczna "siódemka".

Podobnie ma się sprawa z dieslami. Tutaj mamy opcje: Citan 108 CDI, Citan 110 CDI oraz Citan 112 CDI. Silnik 1.5 dysponuje tu 75, 95 lub 116 KM i 230, 260 i 270 Nm momentu obrotowego.

W przyszłym roku do gamy dołączy Mercedes eCitan. Choć już został ogłoszony, to na razie nie znamy żadnych większych szczegółów. Poza tym, że ma mieć zasięg dochodzący do 285 km. Ma mieć również szybkie ładowanie, które pozwoli na naładowanie baterii z 10 do 80% w ciągu 40 minut. Ta odmiana również dostępna będzie w kilku wersjach nadwozia.