Mercedes CLA 2025. Spaliny i prąd spotkają się pod jednym dachem

Marka ze Stuttgartu zmienia swoją strategię dotyczącą aut elektrycznych. Nowy Mercedes CLA połączy pod jednym nadwozie silniki spalinowe i wersje elektryczne, a z nazwy najprawdopodobniej zniknie człon EQ. Zobaczcie jakie zmiany zwiastuje zamaskowany prototyp, który sfotografowano w Hiszpanii.

Coraz większa liczba marek widzi, że rozdzielanie wyglądu aut elektrycznych i spalinowych nie działa zbyt dobrze. Kupujący samochody na prąd nie chcą jeździć "dziwnymi" i "kosmicznymi" pojazdami. Wręcz przeciwnie - większość oczekuje znanych im modeli, ale z silnikiem elektrycznym i z akumulatorem pod nadwoziem. Nowy Mercedes CLA 2025 jest zwiastunem zmian w gamie niemieckiej marki.

Mercedes CLA 2025 zajmie nowe miejsce w gamie. Zastąpi CLA, ale też i Klasę A

Kluczem do sukcesu jest tutaj platforma MMA, którą Mercedes opracował na potrzeby nadchodzących modeli. Tutaj zdecydowano się na ciekawy krok - otóż jest ona głównie dostosowana do aut elektrycznych. Jednocześnie może pomieścić klasyczny napęd spalinowy, dzięki czemu w gama będzie bardziej różnorodna.

Do tej pory na zdjęciach szpiegowskich tego auta była właśnie wersja elektryczna. Teraz, prawdopodobnie po raz pierwszy, na testy wyjechał model spalinowy. Potwierdza to obecność układu wydechowego oraz dźwięk silnika słyszalny podczas robienia zdjęć.

Mercedes CLA 2025

Nowy Mercedes CLA wprowadzi także duże zmiany w gamie modelowej marki. Przede wszystkim Niemcy szykują się do radykalnego okrojenia oferty modeli kompaktowych. Takie auta jak GLB, czy Klasa A w wersji sedan, nie mają przyszłości.

Silniki benzynowe, hybryda i elektryk. O dieslach raczej możemy zapomnieć

W autach kompaktowych silniki wysokoprężne szybko odejdą na emeryturę. Kluczowe będą tutaj nowe konstrukcje benzynowe oraz hybryda plug-in. Na wielu rynkach to one wciąż królują w klasyfikacji sprzedaży.

Wersja elektryczna z kolei ma połączyć wydajność i zasięg. Dzięki nowemu oprogramowaniu MB.OS Mercedes liczy na optymalizację pracy całego układu, zwiększając tym samym jego możliwości. Póki co nie wiemy nic o pojemności akumulatora i o mocy. Wiadomo jedynie, że Mercedes wykorzysta akumulatory w technologii LFP, które są tańsze w produkcji.

Taki ruch pozwoli na obniżenie ceny i na większą konkurencyjność na rynku. Nowe CLA trafi do sprzedaży dopiero w 2025 roku (tak więc warto uzbroić się w cierpliwość), ale poznamy je już za kilka miesięcy - najprawdopodobniej w pierwszym lub drugim kwartale 2024.

Zdjęcia: Motor.es