Mercedes EQS wpadł pod dłuto Brabusa. Zapomnij o mocy, chodzi o aerodynamikę
Tunerzy mają przed sobą trudne czasy. Modyfikowanie aut elektrycznych jest dużo bardziej skomplikowane. Mercedes EQS wpadł w ręce Brabusa - aczkolwiek zmienił się przede wszystkim wizualnie, gdyż jakiekolwiek wzmocnienie napędu elektrycznego jest dużo bardziej skomplikowaną kwestią.
Osoby kochające klasyczny tuning mechaniczny czeka długa żałoba. Czasy rozwiercania silników i wyciskania z nich możliwie najwyższej mocy przechodzą do historii. Teraz tunerzy muszą szukać innych rozwiązań, aby w ogóle przetrwać. Brabus na przykład skupia się na aerodynamice. Dzięki nowemu pakietowi Mercedes EQS ma być oszczędniejszy i stabilniejszy przy prędkościach autostradowych.
Tu chodzi o wygląd i o możliwości - ale nie o osiągi. Mercedes EQS po kuracji Brabusa może być... oszczędniejszy
Z reguły było dokładnie na odwrót. Modyfikowane auta wciągały abstrakcyjne ilości benzyny, ale za to oferowały niesamowity charakter i świetne osiągi. Cóż, to przeszłość.
Brabus wziął na warsztat nowego EQS-a w wersji 450. To wariant, który oferuje dobre osiągi i najlepszy zasięg. W przypadku pojazdów elektrycznych moc można zwiększyć na dwa sposoby - oprogramowaniem, albo zwiększając napięcie na silniku.
Druga opcja jest mocną ingerencją w silnik i może owocować problemami z wytrzymałością i bezpieczeństwem. Póki co więc żadna marka nie zabrała się za tuning od tej strony. Brabus także wybrał zachowawczą drogę i postawił na zmiany optyczne.
Te jednak nie ograniczają się jedynie do podkręcenia wyglądu tego samochodu. Kluczową kwestią było zmniejszenie oporów powietrza celem uzyskania niższego zużycia energii. W efekcie dzięki obniżonemu o 15 mm z przodu i 20 mm z tyłu zawieszeniu udało się zoptymalizować zapotrzebowanie na prąd. Jest to szczególnie widoczne przy prędkościach w przedziale 100-140 km/h.
Jednocześnie tylny dyfuzor pełni ciekawą rolę. Otóż powietrze kierowane jest tutaj w taki sposób, aby zmniejszyć zjawisko unoszenia tylnej części nadwozia przy wysokich prędkościach. Oznacza to wyższą stabilność i pewność prowadzenia, co doceni wiele osób.
Oczywiście Mercedes EQS dostał też typowe dla Brabusa wyróżniki
Przede wszystkim są to felgi, dostępne w rozmiarze od 20 do 22 cali. Nie zabrakło tutaj kultowych monoblocków, które swoim wyglądem podkreślają masywną sylwetkę EQS-a.
Manufaktura z Bottrop zachęca też do indywidualizacji wyglądu wnętrza. Studio tej firmy oferuje niemal nieograniczone możliwości - limitem jest kreatywność właściciela samochodu. Ceny pakietów dla EQS-a nie są znane.