Mercedes sprzedał o 15% mniej aut niż przed rokiem, ale za to jest w tym trzy razy więcej EV
Mercedes może i nie będzie dobrze wspominać tego roku, ale z pewnością ma powody do świętowania. Sprzedaż aut spadła, ale na rynek trafiło trzy razy więcej samochodów elektrycznych z gwiazdą na masce.
Brak półprzewodników nie daje nawet chwili wytchnienia branży motoryzacyjnej. Perturbacje na rynku sprawiły, że wszyscy producenci notują dużo niższą sprzedaż. Mercedes nie może jednak narzekać - do klientów trafiło znacznie mniej samochodów, ale za to wzrosła sprzedaż kluczowych produktów.
Mercedes sprzedał o 15% mniej samochodów w pierwszym kwartale, ale za to wśród nich jest trzy razy więcej elektryków
Łącznie do klientów trafiło 501 900 samochodów. Wartość ta może i nie imponuje, ale gdy zajrzymy w szczegółowe dane, to znajdziemy tam wiele ciekawostek.
Jakich? Na przykład takich, że sprzedaż elektryków wystrzeliła jak szalona. Niemcy sprzedali o 210% procent więcej aut na prąd. Gama takich modeli jest teraz znacznie większa - do Mercedesa EQC dołączyły modele EQA, EQB i EQS. Za chwilę zaś w salonach zadebiutuje Mercedes EQE, a 19 kwietnia poznamy model EQS SUV.
Łączna liczba sprzedanych aut elektrycznych to 21 900 aut. Oznacza to, że na tę chwilę stanowią one 4% sprzedaży marki. Lepiej wypadają hybrydy plug-in. Tutaj zanotowano 8-procentowy wzrost sprzedaży, a łączna liczba aut sięgnęła 45 900.
Co ciekawe łączna sprzedaż aut typu PHEV i BEV to 15% światowej sprzedaży marki i aż 33% europejskiej. Tym samym widać, że prąd ma się coraz lepiej zaczyna odgrywać kluczową rolę.
Najpopularniejsze auto Mercedesa w pierwszym kwartale 2022 roku to...
Oczywiście - GLC. Ten SUV niezmiennie bije rekordy i cieszy się niesłabnącą popularnością, nawet w obliczu nadchodzącego następcy. Do klientów trafiły aż 104 400 takich aut.
Gwiazdą w gwieździe jest jednak Klasa S. Limuzyna ze Stuttgartu niezmiennie wyznacza szereg standardów, co widać po wynikach sprzedaży. W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano o 67% więcej takich samochodów.
Jeszcze lepiej prezentują się wyniki Mercedesa-Maybacha, którego sprzedaż wzrosła aż o 161%!
Niemcy podają wspólne dane dla swoich topowych aut. Rodzina AMG, Maybach, Klasa G, Klasa S, GLS, i EQS osiągnęły łączną liczbę 76 200 sprzedanych aut. Marka notuje także regularny wzrost zainteresowania takimi pojazdami, nawet pomimo trudnej sytuacji na światowych rynkach.
Mercedes-Benz Vans też ma powody do świętowania
Auta użytkowe trzymają stały poziom sprzedaży. W pierwszym kwartale do klientów trafiło 89 900 pojazdów użytkowych, z czego aż 2700 z nich to pojazdy elektryczne. Liczba ta może nie imponuje, ale warto zwrócić uwagę na wskaźnik wzrostu zainteresowania takimi pojazdami. Ten rośnie z kwartału na kwartał.
Jednocześnie Mercedes-Benz Vans zanotowało wyższe zainteresowanie kamperami, w tym modelem MarcoPolo. Popularność takich pojazdów wyraźnie wzrosła w 2020 roku i cały czas utrzymuje się na fali.