Mercedes stworzył luksusowego pickupa. Potrzebujesz drabinki, aby wsiąść za kierownicę

Wydawać by się mogło, że po Klasie X Mercedes nie będzie skłonny do tworzenia pickupów. Nic bardziej mylnego - Niemcy opracowali właśnie skrajnie luksusowy samochód tego typu. Haczykiem jest fakt, że do zajęcia miejsca za kierownicą potrzebujecie drabiny, a do prowadzenia przyda się specjalne prawo jazdy.

  • Mercedes opracował najbardziej luksusowe wcielenie modelu Unimog
  • Jest to dzieło działu Special Trucks
  • Choć jest to wielki pojazd stworzony do ciężkiej pracy poza utwardzonymi szlakami, silnik ma "raptem" 300 KM

Mercedes Unimog to legenda, która ewoluuje od 1948 roku. Wtedy to właśnie pierwsze wcielenie tego pojazdu trafiło na drogi publiczne. Od 1951 roku za produkcję odpowiada Mercedes, a przez sześć dekad doszlifował tę konstrukcję do granic możliwości.

Unimog to legenda. Niemcy opracowali pojazd, który sprawdza się w wielu rolach. Na ogół jest wołem roboczym, docierającym w niedostępne miejsca i oferującym możliwość napędzania zewnętrznych urządzeń. Przez lata powstało jednak wiele innych wersji, równie ciekawych - od rajdowych, po kampery.

Teraz dział Special Trucks wszedł na nowy poziom. Ich najnowszy Mercedes Unimog, opracowany z firmą Hellgeth Engineering.

Przed Wami najbardziej luksusowy Mercedes Unimog w historii. Oferuje wyposażenie z najwyższej półki

Punktem wyjścia jest tutaj seryjny Unimog U 4023 z osiami portalowymi, sztywną ramą skrętną, dołączanym napędem na wszystkie koła oraz blokadami wzdłużnymi i blokadami mechanizmu różnicowego na obu osiach. Ciekawostką jest silnik, który znajdziecie pod maską. Jednostka OM 936 ma sześć cylindrów i generuje "tylko" 300 KM. Oczywiście kluczowy jest tutaj moment obrotowy, wynoszący 1300 Nm.

Mercedes Unimog Pickup

Nadwozie wykończono matowoszarym lakierem z metalicznymi drobinkami, a wnętrze całkowicie obszyto skórą - w kolorze czarnym i brązowym. Dodano też oświetlenie nastrojowe, nagłośnienie i wygodne miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu. Ciekawostką jest także adaptacja lusterek MirrorCam z modelu Actros.

Czy wiecie, że Mercedes produkował też traktory? Poznaj ich historię

W tym egzemplarzy zachowano za to wszystkie elementy z zakresu jazdy terenowej. Tym samym obok reduktora i całego zestawu przełożeń do offroadu jest także komplet blokad i innych funkcji ułatwiających poruszanie się poza utwardzonymi szlakami.

Teoretycznie więc w luksusowych warunkach możecie dojechać po stoku narciarskim na jakiś szczyt góry (nie polecamy, ratrak jest tutaj lepszym wyborem), ewentualnie przebijecie się przez pustynię. Cena tego egzemplarza nie jest znana - wiadomo jedynie, że Mercedes będzie intensywnie testować ten egzemplarz. Celem jest stworzenie wersji dla specjalnych klientów, którzy oczekują naprawdę luksusowego pojazdu do zadań specjalnych.