MG chce pogonić konkurentów. Ich miotłą będzie bateria półprzewodnikowa

Baterie półprzewodnikowe w samochodach elektrycznych już w przyszłym roku? MG twierdzi, że ma już gotowe rozwiązania i wprowadzi je na rynek za kilka miesięcy.

  • MG twierdzi, że bateria półprzewodnikowa nie jest odległym tematem
  • Ta chińska marka ma już gotowe rozwiązania, które chce wdrożyć w przyszłym roku
  • To może być przełom dla branży motoryzacyjnej

Akumulatory przyszłości są tym, na co czeka wiele osób. Teoretycznie mają zapewnić wielki zasięg, dużą wydajność energetyczną i szybkie ładowanie. Niestety, ich debiut to odległy temat - przynajmniej według wielu koncernów. Tymczasem na scenę wchodzi MG, które mówi, że bateria półprzewodnikowa "już tu jest" i trafi na rynek w przyszłym roku.

Jeśli te zapowiedzi nie są słowami rzuconymi na wiatr, to chiński producent może być gamechangerem w gronie producentów elektryków. Póki co jednak nie ma zbyt wielu informacji na ten temat.

MG twierdzi, że bateria półprzewodnikowa zmieni branżę motoryzacyjną

Yu Jingmin, dyrektor MG ds. samochodów osobowych, pochwalił się, że nowe modele są już gotowe do premiery. Mowa tutaj nie tylko o produktach marki znanej niegdyś jako Morris Garage, ale także ich nowego brandu - iM. Ten drugi stawia na bardziej zaawansowane technologiczne produkty, oczywiście odpowiednio droższe.

Pierwszy samochód miałby ujrzeć światło dzienne w drugim kwartale 2025 roku. Kolejne - w następnych miesiącach. Taki ruch mógłby zmienić rynek, gdyż pokazałby, że ta zaawansowana technologia jest bliżej, niż mogłoby się wydawać.

Bateria półprzewodnikowa jest tym, co faktycznie może zmienić oblicze elektromobilności. Co prawda taka konstrukcja budzi wiele wątpliwości, niemniej ma duży potencjał. Chodzi tutaj o zastosowanie stałego elektrolitu, który działa jako separator między anodą i katodą. Takie rozwiązanie zapewnia znacznie wyższą gęstość energetyczną przy zachowaniu mniejszych wymiarów całego pakietu.

MG bateria półprzewodnikowa

Teoretycznie więc bateria o pojemności 60 kWh mogłaby oferować zasięg, który teraz zapewniają większe nawet o 40% akumulatory. Do tego dodając możliwość szybkiego ładowania mielibyśmy zestaw, który faktycznie daje 750 kilometrów zasięgu w trasie. A to sprawiłoby, że wiele osób mogłoby spojrzeć przyjaźniej na elektromobilność.

Tajemnicą pozostają ceny i specyfikacje takich samochodów. Te mogą być jeszcze bardzo drogie, choć MG twierdzi, bateria półprzewodnikowa w ich samochodach będzie przystępna i dostępna dla wielu osób.

Źródło: Motor.es