MG HS 2025. Jest większe i nowocześniejsze, do wyboru benzyna i hybryda plug-in
Na rynek wkracza nowe MG HS. Jest większe, bardziej dopracowane i występuje z doładowaną benzyną lub jako hybryda plug-in. Co oferuje i ile kosztuje? Zobaczcie sami.
- Nowe MG HS debiutuje na rynku
- Kolejna generacja tego auta jest większa i bardziej dopracowana
- Pod maską znajdzie się doładowany silnik benzynowy i hybryda plug-in
- Ceny utrzymają się na rozsądnym poziomie
Ten samochód "pozamiatał" na polskim rynku. W samym czerwcu zarejestrowano ponad 800 egzemplarzy, a kolejka chętnych nie maleje. Niektórzy jednak powinni się wstrzymać, gdyż do akcji wkracza kolejna generacja tego auta. MG HS 2025 debiutuje w Goodwood i od razu uderza w "wysokie C".
MG HS 2025. Nowy design, lepsze wyposażenie
Zacznijmy od suchych danych technicznych. Nowe MG HS 2025 ma 4670 mm długości, 1890 mm szerokości i 2765 mm rozstawu osi. Różnica względem obecnego modelu jest więc duża - to 4,5 centymetra w tym kluczowym miejscu.
Nadwozie ubrano w odważną stylistykę, która stawia na ostre i dynamiczne linie. Nie jest to jednak całkowicie nowy model. Po pierwsze, w Chinach oferowano go jako Roewe RX5. Po drugie - debiut rynkowy RX5 miał miejsce 2 lata temu. Drobne zmiany dopasowały pas przedni i tylny do designu MG.
Wnętrze przedstawiono póki co na jednym zdjęciu. Mamy tutaj do czynienia z dwoma ekranami połączonymi jedną taflą szkła, prostą konsolą centralną i z garścią przycisków wokół lewarka automatycznej skrzyni biegów. Całość prezentuje się schludnie i elegancko - wygląda to bardzo obiecująco.
Pod maską pojawi się opcja rozsądna i opcja oszczędna
Ta pierwsza to nowocześniejsza wersja silnika 1.5 Turbo. Teraz oferuje ona 169 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Niezmiennie dostaniemy tę jednostkę z 6-biegowym manualem, lub opcjonalnie z dwusprzęgłowym automatem.
Drugą opcję stanowi hybryda plug-in. Tutaj ten sam silnik połączono z mocną jednostką elektryczną i z dużą baterią o pojemności 24,7 kWh. Łącznie dostaniemy tutaj około 300 KM, a sprint do setki zajmuje 6,8 sekundy. Co ciekawe zasięg na jednym ładowaniu to ponad 120 kilometrów. Taki wynik imponuje i sugeruje, że miejska eksploatacja przy regularnym ładowaniu będzie bardzo tania.
MG obiecuje, że nowy model nie będzie dużo droższy
W Wielkiej Brytanii jego ceny startują z poziomu niecałych 25 000 funtów (125 000 złotych). Hybryda plug-in wymaga wydania około 160 000 złotych. Realnie więc bazowa benzyna w Polsce będzie nieco tańsza, a hybryda zapewne wystartuje właśnie od 160-170 tysięcy złotych, co i tak będzie jedną z lepszych propozycji na rynku.