MG zrzuca bombę na europejski rynek. Jest elektryczna, będzie tania
Cła może i dotknęły producentów z Chin, ale nie są dla nich ścianą, której nie da się przesunąć. MGS5 EV ma prosty cel - zgarnąć spory kawałek rynku w segmencie elektrycznych kompaktowych SUV-ów. Premiera to kwestia tygodni.
Słowniczek modeli marki MG niebawem trzeba będzie poszerzyć o kolejną nazwę: MGS5 EV. Pod nią kryje się model, który lada chwila trafi na Stary Kontynent. Mowa tutaj o kompaktowym crossoverze, wykorzystującym architekturę elektrycznego MG4 EV. Marka z Państwa Środka pokazała pierwszy zwiastun, a premiera zbliża się wielkimi krokami.
Nowe auto, które trafi na Stary Kontynent, ma namieszać na rynku. W jaki sposób? To proste - chodzi o cenę i o wyposażenie, które mają tworzyć tutaj spójny duet, atrakcyjny dla klientów.
MGS5 EV ma być po prostu przystępne - a jednocześnie zaoferuje więcej przestrzeni
I to wszystko otrzymamy w bardzo przystępnym wydaniu. O ile stylistyka MG4 EV nie każdemu przypadła do gustu, o tyle tutaj postawiono na dużo bardziej zachowawczą linię nadwozia. Bryła elektrycznego crossovera jest prosta i przyjemna dla oka, a pas przedni i tylny nie mają żadnych "udziwnień". I to może być największa zaleta tego samochodu.
A to nie koniec, gdyż Chińczycy słuchają głosu klientów. Koncern SAIC twierdzi, że wnętrze nowego modelu będzie znacznie lepsze jakościowo. Co więcej, pojawi się tutaj kilka atrakcyjniejszych opcji kolorystycznych, w tym jasnych, których brakuje w MG4 EV.
Konstrukcyjnie obydwa auta są ze sobą blisko powiązane
Nowe MGS5 EV zastąpi w ofercie model ZS EV, ale będzie od niego o ponad 16 centymetrów dłuższe. Spodziewamy się tutaj wykorzystania baterii o pojemności od 64 kWh do 77 kWh. Moc trafi na przednie koła. Słabsza wersja odda w ręce kierowcy najprawdopodobniej 170 KM, zaś mocniejsza 204 KM. Tajemnicą pozostaje jedynie to, czy w przypadku tego auta MG skusi się na wersję XPower, która generuje ponad 430 KM i ma napęd na cztery koła.
MGS5 EV w Polsce. Ile może kosztować ten samochód?
Cennik modelu MG4 EV startuje od 130 900 złotych za bazowy wariant Standard z baterią 49 kWh. Wersja Comfort z lepszym akumulatorem (64 kWh) to wydatek rzędu 147 900 złotych.
Można więc założyć, że MGS5 EV będzie nieco droższe. Tutaj wyjściowa kwota na poziomie 155 000 złotych jest niemal pewniakiem. Czy to wystarczy, aby przekonać do siebie rynek? To pokaże czas.


