Miały być elektryczną rewolucją, skończyły na złomie. Wszystko przez wadę konstrukcyjną

Oto krótka historia o tym, dlaczego na inżynierach nie można oszczędzać. ElectraMeccanica miała oferować tani i wyjątkowy samochód elektryczny. Póki co wszystkie wyprodukowane pojazdy wylądowały na złomie.

  • ElectraMeccanica to amerykański projekt
  • Mowa tutaj o wyjątkowym pojeździe dla jednej osoby
  • Niewielka bateria zapewniała sensowny zasięg
  • Jak się okazuje wszystkie pojazdy mają wadę konstrukcyjną, która uniemożliwia normalnie użytkowanie

Ten pojazd po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w 2018 roku podczas targów CES w Las Vegas. ElectraMeccanica przedstawiła tam wyjątkowy samochód dla jednej osoby. To elektryk, który ma być uzupełnieniem garażu, stworzonym z myślą o dojazdach do pracy.

Jest zwinny, oszczędny i nawet ma kawałek bagażnika. Do tego może służyć jako samochód do niewielkich dostaw, gdyż w wersji Cargo oferuje 226 litrów pojemności bagażnika.

W zasadzie powinienem napisać tutaj "oferował", gdyż póki co przyszłość tego projektu jest raczej skończona - a wszystko przez jeden poważny defekt konstrukcyjny.

ElectraMeccanica Solo

ElectraMeccanica może i wygląda na prosty pojazd, ale źle opracowano w nim całą konstrukcję

W wybranych egzemplarzach dość szybko pojawiła się usterka, która powodowała utratę mocy i wyłączenie całego napędu. Samochód znowu ruszał po krótkiej przerwie, ale problem regularnie powracał. Z czasem identyczne objawy pojawiły się w kolejnych samochodach.

Producent najpierw zdecydował się odebrać auta od klientów, aby je naprawić, ale finalnie zdecydował się odkupić wszystkie pojazdy. Dlaczego? Okazuje się, że nie zidentyfikowano przyczyny tej awarii i firma nie jest w stanie znaleźć sensownego rozwiązania.

Co więcej, konstrukcja platformy sprawiała, że wprowadzenie większych zmian nie jest tutaj możliwe. Do tego usterka może wynikać z niewłaściwego obciążenia napędzanego koła, co jest wynikiem źle opracowanego zawieszenia. Miało ono tendencję do unoszenia się (a nie "dociskania") przy przyspieszaniu.

W międzyczasie ElectraMeccanica zmieniła właściciela i jej przyszłość nie jest znana. Pewne jest jednak to, że około 400 egzemplarzy modelu Solo trafiło już w ręce firmy, a większość z nich kończy na złomie.

Źródło: Autopian