Mitsubishi E-Fuso Vision One - Duży i elektryczny | NEWS

Daimler w Tokio zaprezentował prototyp samochodu, który znacząco może usprawnić i oczyścić proces dostarczania towaru w obszarach aglomeracyjnych - dużą, elektryczną ciężarówkę.

Daimler, choć przecież kojarzymy go z Mercedesem, ma w swoim portfolio markę Mitsubishi Fuso. To grupa niewielkich ciężarówek, która modelami m. in. Canter zapełnia sporą część rynku, nie tylko europejskiego. Teraz do gry ma wejść E-Fuso Vision One.

To 23-tonowa ciężarówka z zabudową, zdolna przewieźć 11 ton ładunku - to w sumie niewiele mniej (o 2 tony) niż jej odpowiednik napędzany dieslem. Ważniejsze jest, że baterie mają mieć aż do 300 kWh, co pozwoli na uzyskanie zasięgu na poziomie 350 km. To powinno zapewnić operacyjność w aglomeracjach i przy przewożeniu ładunków z magazynów pod miastem do centrum. Samochód może być gotowy do produkcji w ciągu czterech lat, kiedy dostosowane zostaną linie produkcyjne. Biorąc pod uwagę rozwój technologii, wersja finalna może dysponować jeszcze nieco poprawionymi parametrami.

Mitsubishi E-Fuso Vision One i eCanter

Co ciekawe, w gamie Mitusbishi Fuso nie jest to jedyny "elektryk". Do amerykańskich i japońskich klientów, wśród których znajdziemy takie firmy jak Seven-Eleven, czy UPS, trafiają właśnie pierwsze egzemplarze modelu eCanter. To w pełni elektryczny mały samochód ciężarowy (7,5 tony), z zasięgiem na poziomie 100 - 120 km.