Mitsubishi L200 2024. Tak, to całkowicie nowy model. Kluczowa jest tutaj rama
Do grona pickupów na rynku dołącza Mitsubishi L200 2024. To całkowicie nowa generacja tego modelu, która korzysta z opracowanej od podstaw ramy. Czy to wystarczy, aby znaleźć się w czołówce sprzedaży?
Schodzą z rynku piąta generacja tego auta jest tak naprawdę mocno odświeżoną czwartą generacją. Tym samym żegnamy się z autem, które formalnie zadebiutowało w 2005 roku, po drodze przechodząc szereg liftingów. Nowe Mitsubishi L200 2024 opracowano od podstaw, stawiając na większą i wytrzymalszą ramę. To ona jest tutaj kluczowa i ma być najmocniejszą stroną tego auta.
Mitsubishi L200 2024. Nowy design przyciąga wzrok
Przede wszystkim Japończycy postanowili na nowo "narysować" swojego pickupa. Przy takich modelach ciężko jest eksperymentować z liniami i stosować nowe pomysły. Mitsubishi zdecydowało się na dość "ciężką i masywną stylistykę", która ma podkreślać charakter tego auta.
Front wyróżniają podzielone na dwie części lampy i duży grill. Tylne lampy standardowo ulokowano na krawędziach burty, aczkolwiek częściowo zachodzą tutaj na jej boczne części.
Całkiem nieźle prezentuje się kokpit tego auta. Jest bardzo klasyczny pod kątem stylistyki, ale pasuje ona do nadwozia i do stylu L200. Za trójramienną kierownicą kryją się analogowe wskaźniki z dużym kolorowym ekranem komputera pokładowego. Multimedia pochodzą z kolei z Nissana.
Mitsubishi L200 2024 korzysta z nowej konstrukcji
Przebudowana rama, wywodząca się po części z poprzednika, jest kluczowym elementem tego auta. Zastosowano tutaj także wytrzymalsze i zarazem lżejsze stopy metali, aby zachować większą sztywność i zwiększyć ładowność tego auta. Co ciekawe pakę obniżono o 45 mm (do wysokości 820 mm), co ułatwia załadunek i jednocześnie nie wpływa negatywnie na właściwości terenowe.
Mocną stroną tego samochodu ma być także napęd na cztery koła. W zależności od wersji dostajemy tutaj układ Super Select 4WD-II lub Easy Select 4WD. Pierwszy z nich korzysta z centralnego dyferencjału, przekazującego na stałe 40% mocy na przód i 60% na tył.
Do tego w zaawansowanym AWD dostajemy dostęp do szeregu terenowych ustawień: 2H (RWD), 4H (4x4), 4HLc (4x4 z zablokowanym centralnym dyferencjałem) i 4LLc (reduktor z blokadą centralnego dyferencjału). Poza tym do dyspozycji kierowcy są tryby automatycznie dopasowujące ustawienia do terenu: Normal, Eco, Gravel, Snow, Mud, Sand i Rock. Znajdziemy tutaj także system Active Yaw Control, który kontroluje przechyły nadwozia.
Mitsubishi L200 2024 ma pod maską nowy silnik
To 2,4-litrowy diesel, który dostępny będzie w trzech wersjach. Najsłabsza oferuje 150 KM/330 Nm, średnia 184 KM/430 Nm i topowa 204 KM/470 Nm. Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu, lub 6-biegowej manualnej skrzyni.
Sprzedaż nowego L200 ruszyła już w Tajlandii, gdzie też odbywa się produkcja tego samochodu. W kolejnych miesiącach rozpocznie się z kolei dystrybucja w innych krajach, także w Japonii i w Europie.