Mitsubishi Xpander Cross 2023. Myślicie, że u nas by się przyjął?

Mitsubishi Xpander Cross 2023 nigdy do nas nie trafi. To hit Azji południowo-wschodniej. Sądzicie, że ten nowy model by się u nas sprzedał?

I tak wszyscy wiemy, że (niestety) w motoryzacji liczą się obecnie SUV-y. W naszym sierpniowym kalendarzu testów tylko cztery samochody nie są jakimś crossoverem. Tak samo jest w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie właśnie pokazano Mitsubishi Xpander Cross 2023. To ciekawa kombinacja SUV-a, minivana i dużego kombi. Odmiana po liftingu wygląda całkiem nowocześnie. Może takiego nadwozia nam brakuje w Europie?

Mitsubishi Xpander Cross 2023. Siedem miejsc, duży prześwit

Nowy model ma większe felgi - ale jak sami widzicie "siedemnastki" w tym nadwoziu to wciąż jest koło z oponą o wysokim profilu. Zresztą, To podniesione kombi z możliwością zapakowania siedmiu osób ma 22 cm prześwitu. Albo 22,5 cm, jeśli weźmiecie manualną skrzynię biegów. Powiedzcie to większości dostępnych u nas SUV-ów.

Mitsubishi Xpander Cross 2023

Niestety, napędu na cztery koła nie przewidziano. Ale spora część Dacii Duster też nie ma, a sobie radzi. Zwłaszcza, że Mitsubishi Xpander Cross 2023 dostało teraz Active Yaw Control. Mimo tej samej nazwy, to oczywiście nie jest aktywny dyfer z Lancera Evo. To bazujący na komputerze układ, który przy pomocy hamulców poprawia przyczepność kół w zakręcie. Czyli jak większość tego typu elektronicznych wspomagaczy. Ale jest.

Oprócz tego, nowy model ma front przypominający nowego Outlandera oraz lekko zmodernizowane wnętrze. Pojawił się elektryczny ręczny, cyfrowe zegary oraz kilka gadżetów unowocześniających auto, takich jak indukcyjna ładowarka, ośmiocalowy ekran dotykowy  oraz system kamer 360 stopni.

Mitsubishi Xpander Cross 2023

Niestety, do sporej budy nie do końca pasuje silnik, choć niewątpliwie będzie on miał pewne zalety. To wolnossące 1.5 o mocy 105 KM i momencie obrotowym 141 Nm. Spodoba się on raczej bardzo spokojnym kierowcom. Jak wspomniałem wcześniej, w ofercie jest skrzynia manualna (pięciobiegowa), albo bezstopniowy "automat" CVT.

Nie jest to bardzo drogi wóz, choć na indonezyjskie warunki - raczej "premium". Mitsubishi Xpander Cross 2023 kosztuje w przeliczeniu około 96 000 zł + dodatki.

Myślę jednak, że gdyby zapakować tam sensowniejszy silnik, nawet jakiś prosty, albo jednostkę hybrydową (bez wtyczki), miałby szansę znaleźć paru klientów, bo to ciekawa opcja na podniesionego minivana z bardzo praktycznym wnętrzem.