Mugen sprawił, że Honda Civic Type R wygląda jak wyścigowa maszyna. Docisk robi wrażenie

Choć zmian mechanicznych tutaj nie ma, to nowy pakiet aerodynamiczny mocno poprawi zachowanie tego auta na torze wyścigowym. Mugen sprawił, że Honda Civic Type R nie tylko wygląda rasowo, ale także lepiej trzyma się nawierzchni.

Wiele osób twierdzi, że jest to obecnie najlepszy hothatch na rynku. Nam trudno to ocenić, gdyż w Polsce japońska marka podeszła do niego po macoszemu. Honda Civic Type R jest lepsza od poprzednika w niemal wszystkim - od charakterystyki silnika, aż po prowadzenie. Japończycy podnieśli to na jeszcze wyższy poziom. Pakiet przygotowany przez firmę Mugen daje Civicowi nową tożsamość i jeszcze lepsze właściwości jezdne.

Honda Civic Type R w wydaniu Mugen wygląda bojowo

Nowości naprawdę ciężko jest przeoczyć. Przede wszystkim postawiono tutaj na agresywnie narysowane dokładki zderzaków i progów, które wpływają na aerodynamikę. Nowe jest także skrzydło na pokrywie bagażnika.

W efekcie siła docisku zwiększyła się aż o 25% względem standardowego wydania Civica Type R. A to sprawia, że nawet przy zachowaniu seryjnego układu jezdnego i standardowego silnika, możliwości na torze wyścigowym będą nieco wyższe. Miejmy nadzieję, że tym razem Honda nie będzie nieco oszukiwała przy wykręcaniu najlepszych czasów.

Honda Civic Type R Mugen 2024

Mugen dorzucił od siebie jeszcze szereg innych elementów. Na przykład znajdziemy tutaj nowe 19-calowe felgi o wzorze, który pasuje do stylistyki nadwozia. W kabinie pojawiły się elementy ozdobne wykonane z włókna węglowego i świetne kubełkowe fotele o idealnym trzymaniu bocznym. Warto też zwrócić uwagę na nowe ledowe światła z tyłu, które są wyróżnikiem tego pakietu.

Mugen to nadworny tuner Hondy. Ta marka powstała z inicjatywy Hirotoshiego Hondy i Masao Kimury

W 1973 roku syn założyciela marki Honda zauważył duży potencjał w modyfikowaniu samochodów i w opracowywaniu sportowych wersji znanych modeli. Co ciekawe pomimo rodzinnych powiązań, Mugen nigdy nie należał do Hondy i nie miał bezpośredniego kapitałowego powiązania z tą marką. Mimo to ta firma skupia się przede wszystkim na modyfikowaniu samochodów z literką H na masce.

Mugen opracowywał auta wyścigowe, bazujące na Hondach, do wielu serii wyścigowej. Ta firma była też obecna w Formule 1, poprawiając silniki japońskiej marki. Była to jednostka używana w McLarenie w 1989 roku, która po zmianach Mugena zyskała nazwę Mugen MF351H.