Najmniejsze Renault przeszło reinkarnację. Zabierze dwie osoby lub zamieni się w Bento Box

Małe urocze Renault powraca. Twizy umarło, niech żyje Mobilize Duo. Ten maluch może namieszać na rynku - zwłaszcza w krajach, gdzie Citroen Ami zyskał dużą popularność.

Twizy przeszło na emeryturę w 2023 roku, ale nie oznacza to, że Renault porzuciło koncept małego miejskiego pojazdu na prąd. Można śmiało powiedzieć, że jest to nowe wydanie tego samochodu - nazywa się Mobilize Duo i dojrzało pod każdym kątem. Francuzi postawili nie tylko na bezpieczniejszą konstrukcję, ale także na lepszą baterię, która zapewnia duży zasięg.

Renault stworzyło "Twizy 2.0". Tu wszystko jest lepsze

Wygląd budzi pozytywne emocje, gdyż jest dużo bardziej nowoczesny. Większa liczba ostrych linii, pełne drzwi z szybami (standardowymi!) i ciekawe smaczki sprawiają, że ten wynalazek wpada w oko. Tu warto dodać, że Duo dalej ma otwierane do przodu drzwi - niczym stare dobre modele Lamborghini.

We wnętrzu znajdziemy zaskakująco dużo wyposażenia. Jest kierownica z poduszką powietrzną, podgrzewanie foteli i głośnik obsługiwany Bluetoothem. Na pokładzie może pojawić się także klimatyzacja.

Pod nadwoziem kryje się nowa bateria NMC o pojemności 10,3 kWh, która napędza silnik elektryczny pożyczony z Renault Australa. Na rynek trafią dwie wersje - z homologacją L6e (ograniczenie prędkości do 45 km/h) i L7e, z ogranicznikiem do 80 km/h. Zasięg w obydwu przypadkach to oficjalnie 161 kilometrów, co jest rewelacyjną wartością w takim maluchu.

Ładowanie od 20 do 80% przez złącze AC ma zajmować 3 godziny 50 minut, ale w zapasie jest też złącze DC. Wówczas czas ładowania spada do 25 minut.

Mierzący 2430 mm pojazd dostępny jest w dwóch wersjach - osobowej (dwa miejsca, jedno za drugim) i Bento (wersja cargo, z dużym kufrem o pojemoności 649 litrów z tyłu). Szerokość na poziomie 1300 mm i raptem 6,8 metra średnicy zawracania ma ułatwić codzienną pracę kurierom, listonoszom i ludziom pracującym w miejscach, gdzie uliczki mają znikomą szerokość.

Mobilize Duo Renault

Ceny są niestety wysokie, Bazowa wersja, Duo 45 Neo, kosztuje 9 090 euro. Wersja Duo 80 Pro to wydatek rzędu 10 700 euro, a Duo 80 Evo 11 600 euro. Dostępne są jednak atrakcyjne finansowania, które pozwalają na utrzymanie opłat miesięcznych na poziomie 29 euro przy niewielkim wkładzie własnym (około 2000 euro).

Wersja użytkowa kosztuje zaś równo 10 000 euro, czyli około 43 000 złotych. Na tę chwilę nie wiadomo, czy produkty Mobilize trafią na polski rynek.