NIO ET5 Touring 2024 to klasyka w elektrycznym wydaniu. I dobrze!
Wiecie, że na rynku w zasadzie nie ma żadnych elektrycznych kombi? Teraz się to zmieni - NIO ET5 Touring 2024 wchodzi do gry.
Nie wszyscy chcą jeździć suvami, ale nie zawsze dla suvów są jakiekolwiek alternatywy. Weźmy na przykład auta elektryczne. Wiecie, że na rynku są w zasadzie tylko dwa takie samochody? Obok Porsche Taycan w wydaniu Sport Turismo można wymienić MG 5 EV, które niedawno przeszło lifting. Teraz do tego towarzystwa dołączy NIO ET5 Touring - praktyczne kombi w nowoczesnym wydaniu.
NIO ET5 Touring 2024. Praktyczność z dobrym zasięgiem
Ta chińska marka wyróżnia się na tle innych producentów. NIO stawia przede wszystkim na dwie metody zwiększania zasięgu. Poza bardzo szybkim ładowaniem dużych akumulatorów istnieje też możliwość wymiany baterii.
Odbywa się to w specjalnych punktach, a cały proces zajmuje kilka minut. NIO zbudowało już kilkadziesiąt takich stacji w Europie, a w Chinach ma ich ponad 1000.
ET5 Touring prezentuje się naprawdę dobrze. To atrakcyjne i spójne wizualnie kombi, które może wpaść w oko. Jego długość to 4790 mm, szerokość wynosi 1960 mm, a rozstaw osi ma 2888 mm.
Takie wartości gwarantują przestronne wnętrze i obszerny bagażnik - a to kluczowe cechy w takim samochodzie. Dostajemy tutaj ponad 600 litrów do wykorzystania - o bardzo ustawnym kształcie. W razie potrzeby kanapa składa się w proporcjach 40:20:40, oferując 1300 litrów pojemności do przednich foteli.
Wnętrze także nie rozczarowuje. Minimalistyczny design NIO nie jest do bólu ascetyczny, tak jak to ma miejsce w Tesli. Jasne kolory w połączeniu z dużym przeszklonym dachem umilają czas spędzony za kierownicą tego samochodu. Na pokładzie znajdziemy też nowoczesne multimedia, unikalne podświetlenie ambientowe (256 dostępnych kolorów) oraz cały przekrój udogodnień zwiększających komfort podróżowania.
NIO ET5 Touring 2024 oferuje dwa akumulatory do wyboru
Mniejszy oferuje 75 kWh pojemności, większy zaś 100 kWh. W pierwszym przypadku dostajemy około 435 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, zaś w drugim 560 kilometrów. Do tego dzięki stacjom wymiany akumulatorów możemy skorzystać z usługi battery-as-a-service (BAAS), która umożliwia szybką zamianę rozładowanej baterii na naładowaną. Oczywiście wymaga to dodatkowej opłaty.
Na pokładzie znajdziecie LIDAR i 33 sensory
W ten sposób chińska marka chce zapewnić najwyższy poziom automatyzacji jazdy. Oczywiście w teorii wpływa to też na bezpieczeństwo - NIO może automatycznie reagować w niebezpiecznych sytuacjach. Cały system napędza komputer NIO ADAM Super Computing, działający na osprzęcie Nvidia Drive Orin X.
Sprzedaż NIO ET5 Touring 2024 ruszy w wybranych europejskich krajach już w najbliższych tygodniach. W Polsce auto będzie dostępne za pośrednictwem prywatnego importera, wyłącznie na specjalne zamówienie.