Safari all the cars! Nissan GT-R R32 w terenowym wydaniu może zaskakująco dużo

Tego jeszcze nie grali. Nissan GT-R R32 w wydaniu safari wykorzystuje do granic możliwości potencjał napędu ATESSA - i wygląda fenomenalnie!

Przebudowywanie sportowych samochodów na terenówki staje się coraz popularniejszym trendem. Chyba wszyscy widzieli już różne wariacje na temat Porsche 911 i 944, gotowe do podboju offroadu. Inne auta także trafiają na warsztat, aby ze świetnych drogowych maszyn stać się pojazdami sprawnymi także poza utwardzonymi szlakami. Nissan GT-R R32 nie jest jednak czymś, czego się spodziewaliśmy. Tymczasem okazuje się, że to całkiem dobra baza dla szalonego projektu!

Nissan GT-R R32 ma wszystko, czego potrzeba do jazdy w offroadzie

Za tym projektem stoi znany w USA youtuber Adam LZ, który może poszczycić się ponad 3,2 milionami subskrybentów. Trzeba przyznać, że to jeden z lepiej zrealizowanych samochodów tego typu. Skupiono się tutaj na wszystkich kluczowych elementach, tak aby stworzyć naprawdę skuteczną maszynę.

Przede wszystkim rozpoczęto od modyfikacji zawieszenia. Zostało ono nie tylko wzmocnione, ale też i wyraźnie podniesione. Dzięki temu w nadkolach znaleziono miejsce na 17-calowe koła, które obuto w opony Nitto Nomad Grappler.

Nissan GT-R R32 Safari

Sam samochód zyskał też kilka ciekawych detali. Charakterystyczny kolor to akurat zasługa okleiny, ale nie da się tutaj przeoczyć bagażnika dachowego, sygnowanego logo NISMO. To autorski projekt, wymagający poświęcenia całego dachu modelu GT-R. Dlaczego? Otóż nie ma tutaj punktów montażowych. Tym samym bagażnik z dodatkowymi światłami po prostu przymocowano na stałe do dachu.

Sporo zmian zaszło także pod maską. Dzięki nim Nissan GT-R R32 jest naprawdę szybki

Silnik RB26 znany jest z tego, że ma ogromną wytrzymałość. Do tego łatwo się go modyfikuje, co tutaj oczywiście wykorzystano. Nowe turbosprężarki Garrett GTX3576, ECU Monster Performance i większy intercooler pozwoliły na wykręcenie 507 KM.

Podczas zabawy w terenie do dyspozycji jest potencjał systemu ATESSA. Dzięki niemu można mieć dobry napęd na cztery koła, ale można też zadowolić się klasycznym RWD. Każdemu według potrzeb.

Jesteście ciekawi jak ta maszyna sprawdza się w offroadzie? Zobaczcie film, który pokazuje tego Nissana w akcji. Trzeba przyznać, że jest to bardzo egzotyczny, ale i imponujący widok!