Nissan Qashqai e-Power ma teraz więcej mocy, zużywa mniej paliwa. To przełomowa hybryda

Nissan Qashqai e-Power zyskuje nową wersję unikalnego układu hybrydowego. Ma więcej mocy, zużywa mniej paliwa i jest dużo cichszy. To brzmi jak dobra kombinacja.

  • Nissan Qashqai debiutuje z nowym napędem e-Power
  • Trzecia generacja tego układu hybrydowego ma dużo większą wydajność
  • Japońska marka nie zwleka i od razu wprowadza go na rynek

Nissan Qashqai dostał nowy wariant napędowy e-Power. Unikalna hybryda japońskiej marki zyskuje trzecią generację, która całkowicie różni się wieloma kluczowymi komponentami.

Nowy wariant nie tylko zużywa mniej paliwa, ale też oferuje większy komfort jazdy. Co się tutaj zmieniło?

Nissan Qashqai e-Power 2025 - więcej mocy i niższe zużycie paliwa

Zmodernizowany Nissan Qashqai e-Power zużywa, według normy WLTP, zaledwie 4,5 litra benzyny na 100 kilometrów. To wyraźny postęp względem wcześniejszej wersji, która potrzebowała 5,3 l/100 km. Równocześnie mocno ograniczono emisję dwutlenku węgla. Ta spadła ze 116 do 102 g/km. W rezultacie hybrydowy SUV może pokonać nawet 1200 km na jednym tankowaniu, a zasięg realny nadal przekracza 1000 km.

Sercem układu jest silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który pełni wyłącznie funkcję generatora. Jest to całkowicie nowa konstrukcja z turbodoładowaniem, znacznie wydajniejsza i bardziej dopracowana.

Jednostka spalinowa nie przenosi mocy bezpośrednio na koła, lecz dostarcza energię do silnika elektrycznego i akumulatora o pojemności 2,1 kWh. System wspiera także rekuperacja, odzyskująca energię podczas hamowania. Układ e-Pedal pozwala na jazdę w stylu typowym dla elektryka - bez używania hamulców.

Nissan Qashqai e-Power 2025 trzecia generacja

Brak klasycznej skrzyni biegów pozwala na płynne i natychmiastowe przyspieszanie. Takie rozwiązanie poprawia nie tylko reakcję na gaz, ale również komfort jazdy. Co istotne, wszystkie kluczowe elementy, w tym silnik elektryczny, generator, falownik oraz przekładnie, zintegrowano w jednej zwartej i lekkiej jednostce. Ułatwia to zabudowę i zmniejsza straty energii.

Jest mocniejszy i znacznie cichszy

Nowy Nissan Qashqai e-Power oferuje teraz 205 koni mechanicznych, czyli o 15 więcej niż wcześniej. Dodatkowy wzrost mocy, o 13 KM, dostępny jest w trybie Sport, który aktywuje zwiększoną wydajność całego układu.

Równocześnie inżynierom udało się znacząco obniżyć poziom hałasu w kabinie - oficjalnie nawet o 5,6 decybela. Redukcji uległy też wibracje, szczególnie przy większym obciążeniu. Tym samym poprawiono ogólne wrażenia z jazdy, zbliżając je do samochodów elektrycznych.

Serwis będzie dużo tańszy

Oprócz poprawy osiągów i komfortu, Nissan wydłużył także interwały serwisowe, z 15 000 do 20 000 kilometrów. Przełoży się to na niższe koszty utrzymania i rzadsze wizyty w serwisie.

Nowy Qashqai e-Power trafi do salonów już w najbliższych tygodniach. Niebawem poznamy jego ceny.