Nowe Audi A5 jednak jest sedanem. Trzeba tylko pojechać na wycieczkę

Nowe Audi A5, jak już pewnie zauważyliście, jest liftbackiem. Jest jednak miejsce na świecie, gdzie zrobiono z niego klasycznego sedana. Doskonale wiecie o jakim kraju mowa.

  • Audi A5 w przedłużonej wersji debiutuje w Chinach
  • Jest to klasyczna limuzyna
  • Jej wymiary sięgają 5 metrów

Nowa generacja Audi A5 "wciągnęła" model A4. W efekcie mamy do wyboru efektownego sportbacka/liftbacka i praktycznego kombi o nazwie Avant. Jak łatwo się domyślić, taki podział oferty nie zadziała w każdym miejscu na świecie. Chińczycy wciąż kochają limuzyny i nie zamierzają z nich rezygnować. Aby więc zadowolić klientów z Państwa Środka, Audi opracowało od podstaw model A5L, czyli sedana na bazie A5. Jest naprawdę ogromnym samochodem.

Audi A5 w przedłużonym wydaniu ma blisko 5 metrów długości

Dokładnie 4937 mm, co plasuje ten samochód niemal w segmencie E. Do tego te dodatkowe centymetry bardzo zgrabnie zamaskowano w linii auta. Wydłużony tył i klasyczna pokrywa bagażnika zaskakująco dobrze komponują się z linią tego samochodu. Śmiem twierdzić, że i w Europie nie zabrakłoby amatorów na taki wariant.

Imponujący jest tutaj także rozstaw osi na poziomie 2965 mm. Tym samym ilość miejsca na tylnej kanapie należy do rekordowych. Audi niestety nie pochwaliło się zdjęciami kokpitu. Zakładam jednak, że z tyłu zobaczymy klasyczną kanapę dla trzech osób.

Chińczycy nie ujawnili też swojej gamy jednostek napędowych. Tutaj jednak pewniakiem jest obecność silnika 2.0 TFSI, popularnego w takich samochodach w Państwie Środka. Jego moc w europejskiej wersji póki co sięga 204 KM. Tam jednak zapewne można liczyć na nieco mocniejsze wydanie.

Audi A5 L Chiny

Audi zrezygnowało z klasycznego nadwozia w A5 ze względu na klientów

Choć A4 Limousine cieszyło się dużą popularnością, to jednak było problematyczne dla marki. Optymalizacja kosztów sprawiła, że Niemcy postanowili skompresować gamę modelu A4 i A5 w jeden samochód. Do tego nowa nomenklatura, wedle której cyfry nieparzyste przypadły samochodom spalinowym, utrudniła zadanie.

Finalnie postawiono więc na sportowo narysowanego liftbacka/sportbacka i na praktyczne kombi. Póki co wszystko wskazuje na to, że taki ruch był dobrym pomysłem, gdyż klienci ciepło przyjęli nową wyczekiwaną generację tego modelu. Sprzedaż już ruszyła, a pierwsze auta docierają do klientów.