Nowe Iveco zmienia zasady gry. Wygląda znajomo, bo ma koreańskie geny
Iveco wchodzi w świat mniejszych dostawczaków, do tego z napędem elektrycznym - i jeśli model eMoovy coś Wam przypomina, to spieszymy z wyjaśnieniem. Ten samochód ma w sobie bardzo koreańskie geny.
- Iveco eMoovy to nowy dostawczak w ofercie tego włoskiego producenta
- Powstał przy współpracy z Hyundaiem i bazuje na Starii
- Napęd jest w pełni elektryczny
- Wykorzystano tutaj rozwiązania z modelu IONIQ 5, co przekłada się na ogromną wydajność
Powitajcie elektryka z nowej półki. Iveco eMoovy to nowy rozdział w historii tej włoskiej marki. Producent dostawczaków wchodzi w segment aut o DMC 2,5-3,5 tony. Aby uprościć rozwój nowego modelu wykorzystano tutaj synergię w formie współpracy z Hyundaiem. Koreański producent dostarczył Włochom Starię ST1, czyli dostawczą wersję popularnego vana. Do tego połączono ją z napędem wywodzącym się z IONIQ-a 5. Taki zestaw to gwarancja wydajności, dobrego zasięgu i bardzo szybkiego ładowania.
Iveco eMoovy zmienia zasady gry. Oferuje duży zasięg, ładuje się z mocą porównywalną z Taycanem
Sercem tego samochodu jest silnik o mocy 218 KM i 350 Nm. Moc trafia tutaj na przednie koła. Do wyboru w eMoovy są dwie baterie: 63 kWh i 76 kWh. Flagowa wersja oferuje 320 kilometrów zasięgu, co jest naprawdę dobrą wartością w segmencie aut użytkowych.
Maksymalna moc ładowania to 350 kW, a wszystko to dzięki instalacji 800V, odziedziczonej po IONIQ-u 5. Realnie więc dostaniemy ponad 100 kilometrów zasięgu po zaledwie kilku minutach ładowania.
Takie rozwiązanie może świetnie sprawdzić się nie tylko w transporcie ostatniej mili, ale także na krótkich międzymiastowych trasach. Co więcej, Iveco eMoovy oferuje przestrzeń ładunkową, którą można aranżować na wiele sposobów.
Mamy tutaj ramę, na której mocowane są różne zabudowy - od klasycznej "doki", aż po duży kontener ze spoilerem nad kabiną. Ten może oferować aż do 10 metrów sześciennych przestrzeni. W takim wydaniu ładowność to 1,5 tony - bardzo przyzwoita.
Wyposażenie i wnętrze przeniesiono żywcem z Hyundaia. Mamy więc nowoczesne multimedia, klimatyzację automatyczną i szereg asystentów. W kabinie jest również gniazdo 230V.
Na tę chwilę Iveco zamierza oferować wyłącznie wariant elektryczny, ale w przyszłości nie wyklucza adaptacji wersji hybrydowej, która mogłaby poprawić wyniki sprzedaży. Co więcej, Hyundai Staria w wydaniu VAN ma trafić do polskiej oferty koreańskiej marki.