2017 Alfa Romeo Stelvio – galeria, dane techniczne, silniki, ceny
Poznaliśmy już Alfa Romeo Stelvio First Edition, wiemy o wersji Q, ale w końcu marka z Mediolanu ogłosiła pełną ofertę na swojego najnowszego SUV-a.
Wiemy już dokładnie jak duża będzie Alfa Romeo Stelvio. Włoski SUV deklaruje całe 4687 mm długości, 1903 mm szerokości i 1671 mm wysokości, przy rozstawie osi 2818 mm. Będzie więc kilka centymetrów dłuższy i szerszy od Giulii, ale także minimalnie większy od nowego Audi Q5. Pod tylną klapą ma zmieścić się 525 l bagażu.
Na start będziemy mogli wybrać dwa silniki. W późniejszym czasie dołączą do nich kolejne dwa. Oczywiście, wszystkie już znamy z Alfa Romeo Giulii, jednak w przypadku Stelvio kolejność wprowadzania do oferty jest ciekawa.
Bazowym modelem we Włoszech ma być, wycenione na 51 250 Euro, Stelvio Super z silnikiem wysokoprężnym. To napędzająca wszystkie cztery koła jednostka 2,2 o mocy 210 KM. Do dyspozycji kierowcy będzie też 470 Nm dostępnych od 1 750 obr./min. Dzięki temu, szybkiej skrzyni oraz niskiej masie (1 659 kg) sprint do 100 km/h ma trwać 6,6 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 215 km/h. Jeszcze szybsza będzie wersja benzynowa - tutaj pod maskę trafił ten sam silnik co w limitowanej First Edition - dwulitrowa turbobenzyna o mocy 280 KM, pozwalająca "zrobić" 0-100 km/h w 5,7 sekundy. Co ciekawe, benzynowy włoski SUV będzie... cięższy niż diesel, aczkolwiek tylko o 1 kilogram. W tym przypadku również mamy stały napęd na cztery koła oraz ośmiobiegowy "automat" - żadne Stelvio nie będzie dostępne z przekładnią manualną. Obie wersje mają też palić niezbyt dużo. Zasilone ropą Stelvio ma mieścić się w zakresie 4,4 - 5,5 l/100 km, 280-konny benzyniak między 5,9, a 8,9 l/100 km.
W późniejszym okresie dołączą kolejne dwa silniki - benzynowe 2.0 T o mocy 200 KM i 180-konny diesel. Ten ostatni będzie można też zamówić w wersji z napędem tylko na jedną oś.
Stelvio debiutuje w trzech wersjach wyposażenia. Podstawowa dostępna na rynku to wspomniana wcześniej Super. W standardzie będą m. in. osiemnastocalowe koła, biksenonowe reflektory, system bezkluczykowy, dwustrefowa klima automatyczna , półskórzana tapicerka, asystent pasa ruchu, automatyczny hamulec postojowy czy 8 głośników i system Alfa Connect z ekranem 6,5". Dopłacając niecałe 3 000 Euro (54 000 Euro ceny podstawowej) otrzymamy wersję Executive. Dodatkowo otrzymamy nawigację satelitarną, elektrycznie sterowaną tylną klapę, radio cyfrowe czy siedmiocalowy ekran komputera pokładowego. Jest jeszcze wersja Business, wyceniona na 50 800 Euro, którą poznamy po mniejszych felgach i zubożonym wyposażeniu.
Klienci do wyboru dostaną 9 kolorów nadwozia, trzy tapicerki (na początek) i siedem wzorów felg (od 17 do 20", przy czym "siedemnastki" są dostępne tylko w "zubożonej" wersji).
Bogato wyposażone, limitowane Stelvio First Edition zostało we Włoszech wycenione na 57 300 Euro. U nas wyceniono ją na 232 500 zł. To pozwala sądzić, że Stelvio Super w naszym kraju powinno rozpoczynać się od ok. 210 000 zł (za wersję 2.2 210 KM) i 220 000 zł za wersję Executive. Jeśli zostanie u nas wprowadzona wersja Business, sądzimy że cena może wynosić chwytliwe 199 990 zł (przynajmniej na początku).
Czekamy jednak na podanie oficjalnych polskich cen, co powinno nastąpić już niedługo.