2017 BMW X3 oficjalnie - informacje, dane techniczne, zdjęcia
BMW oficjalnie zaprezentowało trzecią generację “średniego” SUV-a - X3.
Nowa X3-ka ma zapewnić jeszcze więcej komfortu oraz przestrzeni, co ma przyczynić się do wzrostu jej popularności na tle mocnych konkurentów w postaci Audi Q5, Mercedesa GLC oraz Volvo XC60. Trzecia generacja X3 jest nieco większa od swojego poprzednika - rozstaw osi zwiększono o 5,5 cm, co pozwoliło na wygospodarowanie większego i bardziej przestronnego wnętrza oraz pojemniejszego bagażnika. Dzięki idealnemu rozkładowi mas (50:50) bawarski SUV ma również cieszyć kierowcę świetnymi właściwościami jezdnymi.
Stylistycznie X3 można nazwać mieszanką koncepcji z mniejszych modeli, w tym głównie z X1, z pewnym charakterystycznym stylem wprowadzonym wraz z nową Serią 5. “Trójwymiarowy grill”, inny kształt świateł przednich oraz tylnych a także wyraźniej zaakcenotwane zderzaki i przetłoczenia mają według BMW budować muskulaturę auta, dzięki czemu całość ma prezentować się na większą niż jest w rzeczywistości.
Wnętrze to również swego rodzaju wariacja na temat wszelkich nowych modeli BMW. Ogólna forma jest niemal identyczna jak w “piątce” i “siódemce” - widać to zwłaszcza w konsoli centralnej. Różnią się zaś detale, takie jak chociażby klapka schowka czy ukształtowanie przycisków wokół lewarka skrzyni biegów. Bagażnik ma mieścić od około 500 do ponad 1500 litrów bagażu. Oparcie dzielone będzie w proporcjach 40:20:40.
Pod maską - co już kilkukrotnie wspominaliśmy - pojawią się jednostki o pojemności od dwóch do trzech litrów (benzynowe i wysokoprężne), generujące od 184 do 360 koni mechanicznych. Po raz pierwszy w modelu X3 pojawi się topowy wariant M40i - BMW chce tutaj rywalizować z Mercedesem GLC 43 oraz Audi SQ5. X4M rozpędzi się do setki w 4,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. Oczywiście w parze z osiągami idzie poprawiony układ jezdny (bardziej sportowy), sztywniejsze zawieszenie oraz wydajniejsze hamulce.
Na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych technologii. System iDrive zyskał nowy, 10,25-calowy ekran z dotykowym sterowaniem. Powiększono również wyświetlacz Head-Up, dodając nowe informacje, które będą wyświetlane na szybie. X3 doposażono też w szereg systemów bezpieczeństwa z wyższej półki - najnowszy aktywny tempomat, system rozpoznawania pieszych i unikania zderzeń oraz całą masę innych mniej lub bardziej zauważalnych w działaniu asystentów. Co ciekawe pojawiła się też kontrola gestami oraz nowa generacja sterowania głosowego.
Napęd xDrive zoptymalizowano zaś pod kątem właściwości jezdnych przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Nowe X3 chwali się 20-centymetrowym prześwitem, pozwalającym na spokojne pokonywanie lekkich szutrów, krawężników i dziur. BMW informuje również, iż X3 potrafi pokonać wodę o głębokości do 50 cm.
Nowa X3-ka będzie budowana w USA w Spartanburgu, wraz z nadchodzącym nowym X4, X5 oraz X6.