2018 Bentley Continental GT - zdjęcia, dane techniczne
Jedni nazywają go ulubieńcem piłkarzy, inni widzą w nim jednego z najlepszych grand tourerów na rynku. Nie da się jednak ukryć, że Bentley Continental GT to model, który stał się motorem napędowym tej marki. Poznajcie jego najnowsze wcielenie.
Niby taki sam, a jednak całkowicie inny - Brytyjczycy Niemcy mocno odświeżyli wygląd nowego Continentala GT. Koncepcję zapożyczono tutaj ze studyjnego modelu EXP 10 Speed 6 - widać to w niemal każdym elemencie auta. Przód jest nieco niższy i szerszy, dzięki czemu zyskał nieco na optycznej lekkości. Linia boczna pozostała bez większych zmian - jej głównym wyróżnikiem jest masywny tylny błotnik, definiujący sylwetkę całego auta.
Zmiany proporcji sylwetki są także efektem zastosowania nowej, większej płyty podłogowej MSB, znanej z Porsche Panamery. Przednią oś przesunięto o 135 mm do przodu względem poprzednika, rozstaw osi zwiększono o 110 mm, zaś rozstaw kół zyskał dodatkowe 25 mm. Pomimo zastosowania poszycia z aluminium nie udało się znacznie zredukować masy - nowy Continental GT waży aż 2250 kilogramów (o 85 mniej od poprzednika). Nie będzie to jednak problemem - początkowo pod maską znajdzie się wyłącznie jednostka W12 generująca 635 koni mechanicznych i aż 900 Nm momentu obrotowego, co zapewni sprint do setki w 3,7 sekundy oraz prędkość maksymalną na poziomie 333 km/h.
Nowy Bentley Continental GT prezentuje także całkowicie zmienione założenia dotyczące wnętrza. Pojawiły się tutaj dwa duże wyświetlacze - jeden z nich (12,3-cala) zastąpił klasyczne analogowe zegary, drugi zaś, zamocowany na szczycie konsoli środkowej (na szczęście nie jest “doklejonym” do deski tabletem) odpowiada za system inforozrywki. Ciekawostką jest fakt, iż można go ukryć za drewnianą osłoną, która w opcji może posiadać dodatkowe analogowe zegary.
Czas na garść ciekawostek technicznych. W nowym Continentalu GT zastosowano 48-woltową instalację elektryczną. Tego typu rozwiązanie pozwala na redukcję jakichkolwiek opóźnień w transferze prądu do poszczególnych podzespołów. Wykorzystuje to głównie nowe zawieszenie Dynamic Ride, które wedle zapewnień Bentleya ma łączyć najwyższy komfort w doskonałym prowadzeniem. Oczywiście kierowca Continentala GT ma możliwość ustawienia wszystkich opcji napędu i zawieszenia wedle swoich własnych upodobań.
Nowy Bentley Continental GT wjedzie do salonów w połowie przyszłego roku - produkcja wystartuje wiosną 2018. Ceny? Bentley jeszcze nie chce wychylać się z orientacyjnymi kwotami, ale spodziewać się można około 10% wyższych kwot niż w przypadku aktualnego modelu.