2019 Fiat 500X - Odświeżona stylistyka, nowe silniki

Fiat oficjalnie zaprezentował odświeżoną wersję modelu 500X. Co się zmieniło?

Fiat 500X może i nie stał się hitem sprzedaży, ale na wielu rynkach, w tym włoskim, ma bardzo mocną pozycję. Po liftingu może się to jeszcze poprawić, bowiem "duży Fiat" zyskał szereg zmian, dzięki którym prezentuje się znacznie lepiej i może przyciągnąć szersze grono klientów.

W nadwoziu zmieniono przede wszystkim pas przedni i tylny. Z przodu pojawiły się nowe światła - z przodu ledowe, stworzone przez Magneti Marelli, oferujące o 20% jaśniejszy i znacznie dłuższy snop światła (względem dotychczasowych ksenonów). Tylne z kolei upodobniono do tych z małej 500-ki. Wersja Urban zyskała nowe zderzaki, zaś Cross oraz City wyróżniają się zmodyfikowanymi osłonami. Poza tym wzbogacono gamę wzorów felg aluminiowych oraz powiększono ofertę dostępnych lakierów.

W środku zmian zaszło nieco mniej. Znajdziemy tutaj nową kierownicę oraz inne, znacznie czytelniejsze tarcze zegarów.

Nowe silniki z turbodoładowaniem - 1.0 oraz 1.3

Fiat 500X, śladem swojego "bliźniaka", czyli Jeepa Renegade, zyskał najnowsze jednostki napędowe dostępne w rodzinie FCA. Mowa o konstrukcji 1.0 (3 cylindry) oraz 1.3 (4 cylindry). W obydwu przypadkach silniki są oczywiście turbodoładowane i generują odpowiednio 120 i 150 KM. Standardowo oferowane będą z filtrem GPF. Jako ciekawostkę warto dodać fakt, że silnik 1.0 waży zaledwie 93 kilogramy. W przypadku pierwszej wersji dostępna będzie 6-biegowa manualna skrzynia biegów, zaś mocniejszy wariant zyska przekładnię DCT.

Pod maską Fiata 500X znajdziemy też nowe diesle - 1.3, 1.6 i 2.0. Pierwszy z nich generuje 95 KM i będzie zapewne oferowany wyłącznie na kilku rynkach, gdzie zagra ważną rolę ze względu na ulgi podatkowe oraz ubezpieczeniowe. Standardową ofertą będą więc jednostki 1.6 120 i 2.0 150 KM. Obydwie pochodzą z rodziny MultiJet II i są wyposażone w filtr SCR.

Nowe technologie w standardowym wyposażeniu Fiata 500X

Odświeżony Fiat 500X zyska szereg elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, których próżno było szukać w tym modelu. Znajdziemy tutaj Traffic Sign Recognition, czyli kamerę czytającą znaki, połączoną z systemem Speed Advisor, który sam będzie mógł ograniczać prędkość do aktualnych wskazań znaków (przy włączonym limiterze prędkości). Te elementy znajdziemy w standardowym wyposażeniu Fiata 500X. Poza tym pojawi się tutaj system utrzymywania pasa ruchu, czujnik monitorujący martwą strefę, aktywny tempomat i funkcja autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej. Czujniki cofania oraz martwej strefy będą także wspierać przy opuszczaniu miejsca postojowego, ostrzegając przed nadjeżdżającym ruchem poprzecznym. Unowocześniono także system Uconnect, który w topowym wariancie zyskał pełną komunikację z CarPlay i Android Auto.

Szczegółowe informacje dotyczące cen oraz premiery w salonach poznamy we wrześniu.