Volkswagen Touran - Rodzina w komplecie
Do gamy rodzinnych Volkswagenów dołącza nowe wcielenie Touarana, stając pomiędzy Golfem Sportsvanem a Sharanem. Oficjalna premiera będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie.
Tuż po prezentacji Golfa Sportsvan wiele osób zastanawiało się nad sensem dalszej egzystencji Tourana. Schodząca z rynku generacja swoimi wymiarami była mocno zbliżona do ówczesnej nowości Volkswagena, co tworzyło wewnętrzną konkurencję. Dodatkowo dużo starsza konstrukcja (pojawiła się na rynku w 2003 roku) nie zachęcała klientów do wyboru tego auta. Zabieg ten był, jak się okazuje, celowy, gdyż nowy Touran znacząco urósł względem swojego poprzednika, zostawiając jego miejsce "powiększonemu" Golfowi.
Stylistyka nowego rodzinnego Volkswagena niczym nas nie zaskoczy - zastosowano tutaj sprawdzony i lubiany przez klientów tej marki design, charakteryzujący się prostotą i minimalizmem. Bez problemu znajdziemy elementy znane z innych modeli, takie jak ukształtowanie przednich lamp czy też przetłoczenia w linii bocznej. Opcjonalnie dostępny będzie pakiet R-Line, który podobnie jak w innych autach tej marki doda nadwoziu nieco sportowego klimatu. Konstrukcja auta bazuje na płycie podłogowej MQB, dzięki czemu udało się zmniejszyć masę samochodu (o 62 kg w stosunku do poprzednika), zwiększając jednocześnie rozstaw osi.
Kabina pasażerska została zoptymalizowana pod kątem możliwie najwyższego komfortu oraz ogromnej praktyczności. Tylna kanapa (wyposażona w system ISOFIX przy każdym fotelu) po złożeniu tworzy całkowicie płaską powierzchnię, zapewniając tym samym bezproblemowy przewóz gabarytów. Volkswagen póki co pochwalił się powierzchnią bagażnika liczoną od podłogi aż do dachu - wynosi ona 1040 litrów (przy rozłożonej tylnej kanapie). We wnętrzu znajdziemy też wiele udogodnień znanych z innych modeli tej marki, takich jak 3-strefowa klimatyzacja automatyczna Pure Air z filtrami antyalergenowymi czy nowoczesny system inforozrywki z funkcją AppConnect oraz MirrorLink. Volkswagen wprowadzi także rozwiązanie, którego na próżno szukać u konkurencji - elektroniczne wzmocnienie głosu. Ma ono ułatwić rozmowę podczas podróży. Mikrofony zamontowane w przedniej części nadwozia wychwytują głos i przekazują go do tylnych głośników. Wśród elektronicznych asystentów, które znajdziemy w nowym Touranie, warto wymienić aktywny tempomat, układ czujników wspomagających jazdę w ruchu miejskim, awaryjne hamowanie działające do 30 km/h, LED-owe światła przednie czy też system Pre-Crash.
Pod maskę Tourana trafi sześć silników - trzy benzynowe i trzy wysokoprężne. Klienci będą mogli zdecydować się na 110-, 150- oraz 180-konne jednostki TSI oraz 110-, 150- i 190-konne TDI.