producenci i rynek

Dacia Duster

Silniki benzynowe znikają z polskiej oferty Dacii Duster

Niezbyt miła ciekawostka dotarła do nas z salonów Dacii. Dobrze przyjęty przez media i klientów nowy Duster póki co będzie dostępny w ograniczonej palecie silnikowej.

Do 16 marca nowego Dustera można było zamówić w jednej z trzech wersji silnikowych. Dostępne były dwie jednostki benzynowe, wolnossąca 1.6 o mocy 115 KM oraz turbodoładowana 1.2 TCe dysponująca 125 KM, a także diesel 1.5 dci – 90- i 109-konny.

Tymczasem z najnowszego cennika zniknął silnik 1.2 TCe. Informacje w salonach nie nastrajają optymistycznie. Ostatni piątek był ostatnim dniem, w którym można było je zamawiać. Co ciekawe, choć jeszcze jest dostępny w cennikach, ten sam los spotka również samochód z jednostką 1.6. Dealerzy mają informację, żeby nie przyjmować zamówień na te wersje. W tym momencie dostępny jest więc na 100% tylko diesel. Możemy go zamówić w wersji Essential, o mocy 90 KM. Mocniejszy wariant dostępny jest w odmianach Comfort i Prestige, ze skrzynią manualną, lub dwusprzęgłowym „automatem” EDC (oba z przednim napędem), lub 4×4 (wyłącznie z sześciobiegowym „manualem”).

Nie znamy powodów wycofania jednostek benzynowych z polskiego rynku. W cennikach francuskich, niemieckich i włoskich samochody te występują (stan na 22.03). Podejrzewamy więc, że powodem może być przesunięcie całej produkcji na większe rynki. Nowych informacji na temat oferty możemy, wg dealerów, spodziewać się najwcześniej w wakacje. Chodzą też słuchy, że oba silniki mają zostać zastąpione przez nową jednostkę 1.3 TCe – o mocach 115 KM i 130 KM (co zapewne wykluczy z rynku wersje LPG). Jeśli tak, to zastanawiamy się, czemu sytuacja jest rozwiązana w ten sposób. Można to było zrobić płynniej.

Czekamy także na odpowiedź producenta wyjaśniającą taki stan rzeczy. Wpis będzie aktualizowany.

Podobne artykuły