Toyota i PSA zakończą produkcję małych trojaczków. Skupią się za to na dostawczakach

Czy to już koniec Aygo, 108 i C1? Wszystko na to wskazuje - Toyota i PSA zakończą produkcję tych aut, a w zamian skupią się na małych autach użytkowych.

Segment A nie należy do najbardziej dochodowych - sprzedaż samochodów "supermini" nie wygląda obiecująco dla producentów, co zachęca ich do rezygnacji z takich aut. Tak też uczyni Toyota i PSA w 2021 roku, kiedy to w fabryce w słowackim Kolinie wszystkie linie zostaną zatrzymane. Toyota ma wykupić udziały PSA w tej spółce joint-venture, dzięki czemu zakład u naszych południowych sąsiadów przekształci w swoją własną fabrykę.

W zamian PSA i Toyota będą rozwijać swoją współpracę na polu aut użytkowych. W planach jest stworzenie małego auta dostawczego Toyoty, które będzie produkowane w Sevelnord we Francji i w Vigo w Hiszpanii. Istnieje spora szansa, że będzie to bliźniak Citroena Berlingo, Peugeota Partnera/Riftera i Opla Combo. Poznamy go jednak nie wcześniej niż za dwa lata.

Współpraca PSA i Toyoty rozpoczęła się w 2001 roku, kiedy to koncerny te podpisały umowę dotyczącą wspólnego opracowania i produkcji małego auta miejskiego. W 2005 roku na ulice wyjechała Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1.